تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
8 بهمن 1402

استانداردهای تسمه بکسل

حتما شما هم تاکنون با تسمه های بکسل مواجه شده‌اید که رنگ های گوناگون دارند. این تسمه ها معمولا به دلیل زیبایی این رنگ‌ها را نداشته و هرکدام برای یک دلیل به وجود آمده‌اند. در واقع، ممکن است هرکدام از این رنگ ها را به عنوان زیبایی دیده باشید؛ اما علاوه بر این موضوع، هرکدام از رنگ‌ها نشان‌دهنده استانداردها و ظرفیت تسمه های حمل بار می‌باشند.

با این حال، اگر شما هم از دسته افرادی هستید که می‌خواهید از تسمه های بکسل استفاده کنید و استانداردهای هرکدام را نمی‌دانید بهتر است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. ما در این مطلب تمامی استانداردهای تسمه بکسل را در قالب رنگ‌هایشان توضیح داده‌ایم و شما می‌توانید باتوجه به هرکدام از آنها، انتخاب مناسب‌تری داشته و هرچه سریع تر به نتایج مطلوب خود برسید.

استانداردهای تسمه بکسل

استاندارهای تسمه بکسل بر اساس رنگ ها

همانطور که گفته شد، تسمه های بکسل باتوجه به رنگ‌هایشان می‌توانند نشانگر استاندارهای خود باشند. به این معنی که اگر بخواهید هر باری را با آن حمل کنید، ظرفیت آن را هم از روی رنگها شناسایی کنید. به عنوان مثال، رنگ بنفش نشان‌دهنده پایین ترین ظرفیت برای تسمه های حمل بار می‌باشد و شما در استفاده از تسمه های بکسل بنفش، تنها می‌توانید مقدار 1 تن بار را جا به جا کنید.

جالب است بدانید هرکدام از این رنگ‌ها نیز بر اساس استانداردهای جهانی استفاده می‌شوند و در تمام جهان دارای یک استاندارد ثابت هستند.

با این وجود برخی از رنگ‌های تسمه بکسل و استانداردهای آن به شرح زیر می‌باشد:

1. رنگ بنفش

همانطور که در بخش قبلی خواندید، رنگ بنفش در استانداردهای تسمه بکسل به پایین ترین مقدار برای جا به جایی بار نمایش داده می‌شود. از این رو، شما تنها می‌توانید از طریق تسمه های بنفش تنها وزنی معادل 1 تن را حمل و جا به جا کنید.

بنابراین باید توجه داشته باشید در هنگام تهیه تسمه بکسل حتما از رنگ بنفش تنها در استفاده در بارهای سبک وزن و تا 1 تن بهره ببرید.

2. رنگ سبز

رنگ سبز دومین رنگی است که پایین ترین میزان حمل بار را در تسمه های بکسل داراست. به عبارت دیگر، شما زمانی که از این رنگ استفاده می‌کنید، استاندارد حمل بار شما چیزی در حدود 2 تن خواهد بود و بارهای بیشتر می‌توانند باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیر برای بارهایتان شوند.

3. رنگ زرد

تسمه بکسل هایی که در رنگ زرد وجود دارند، معمولا می ‌توانند وزن های معمولی رو به بالا را تحمل کنند. در واقع، این رنگ نشان دهنده این است که تسمه حمل بار شما می‌تواند وزن 3 تن را حمل کند و برای اینگونه بارها کاربرد داشته باشد. در نتیجه باید توجه داشته باشید که وزن هایی بیشتر از 3 تن می‌تواند باعث آسیب به تسمه بکسل های زرد رنگ شود.

استاندارهای تسمه بکسل بر اساس رنگ ها

4. رنگ خاکستری

رنگ خاکستری همانطور که مشخص است، تسمه بکسل‌هایی را شامل می ‌شود که می‌توانند وزن بهترین نسبت به تسمه های زرد رنگ تحمل کنند. به طور کلی زمانی که از این رنگ استفاده می‌کنید، میزان استفاده شما از تسمه حمل بار می‌تواند تا 4 تن متغیر باشد. از این رو، وزن های کمتر از 4 تن در این تسمه ها استاندارد هستند و می‌توان برروی آن حساب ویژه‌ای باز نمود.

5. تسمه بکسل قرمز

تسمه بکسل های قرمز یکی از تسمه‌هایی به شمار می‌روند که می‌ توانند اوزان متوسط را حمل کنند. در واقع، شما اگر از دسته افرادی باشید که سروکارتان با بارهای با ظرفیت متوسط باشد، انتخاب تسمه بکسل های قرمز می‌تواند استانداردهایتان را برآورده کند. به طور کلی، این تسمه‌ها می‌توانند بارهای با وزن 5 تن را حمل و جا به جا کنند و از این بابت، بسیار پرکاربرد هستند.

6. تسمه های قهوه‌ای

آیا تا به حال با تسمه های قهوه‌ای سروکار داشته‌اید؟ این تسمه‌ها نیز یکی دیگر از تسمه هایی هستند که می توانند بارهای متوسط رو به بالا را حمل کنند. به عبارت دیگر، اگر از تسمه های قهوه استفاده کرده باشید، متوجه کارایی آن در بارهای متوسط رو به بالا یعنی 6 تن آشناییت دارید.

از این رو، می‌توانید این تسمه‌های حمل بار می‌ توانند استانداردهای مدنظر بسیاری از صنایع را برطرف کرده و برای آنها ارزش آفرینی کند.

7. تسمه حمل بار آبی

یکی دیگر از استانداردهای تسمه بکسل به رنگ آبی نمایش داده می‌شود. به طور کلی، شما اگر از این تسمه ها استفاده کرده باشید، حتما متوجه کارایی آن در بارهای سنگین شده‌اید. تسمه های حمل بار زمانی که به حالت آبی رنگ در می‌آیند، می‌توانند وزنی معادل 8 تن را حمل کنند.

بارهایی که با وزن 8 تن حمل و جا به جا می‌شوند معمولا برای بسیاری از صنایع کارآمد هستند.

تسمه های حمل بار نارنجی

8. تسمه های حمل بار نارنجی

تسمه های حمل بار نارنجی یکی دیگر از استاندارهای تسمه بکسل محسوب می‌شود. در واقع شما زمانی که از تسمه بکسل نارنجی استفاده می‌کنید، می‌توانید وزنی معادل 10 تن را حمل و جا به جا کنید. البته این پایان ماجرا نیست! تسمه های حمل بار نارنجی معمولا دارای 2 نوع هستند. یکی از نوع‌های دگر تسمه بکسل نارنجی قادر است تا وزنی معادل 12 تن را هم حمل کند و از این بابت، پرقدرت ترین تسمه حمل بار شناخته شود.

با این حال، شما می‌توانید باتوجه به نیازهای خود اقدام به تهیه یکی از این دو نوع تسمه برای ظرفیت های سنگین و بالا کنید. همچنین جالب است بدانید با استفاده از این تسمه ها، تمامی بارها تا 12 تن قابل حمل هستند و دیگر محدودیتی برای بارها نخواهید داشت.

در آخر

در این مطلب به استانداردهای تسمه بکسل اشاره شده است. این تسمه ها معمولا با استفاده از رنگ، استانداردهای مشخص عرضه می‌کنند و معرف حد مجاز بار هستند. به عبارتی برای شناسایی میزان حمل بار آنها تنها می‌بایست به رنگ آنها دقت فرمایید تا در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به تهیه بهترین تسمه بکسل مناسب خود کنید.

اگر شما از دسته افرادی هستید که می‌خواهید به تازگی از تسمه های قابل حمل استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم به شرکت استحکام مراجعه کرده و باتوجه به نیازهای خود اقدام به تهیه یکی از انواع تسمه های قابل حمل کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user