تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
15 اسفند 1401

انواع تسمه های بکسل | برای بکسل باید کدام تسمه را انتخاب کنیم؟

تسمه های بکسل از محبوب‌ترین تجهیزات حمل بار هستند

بکسل کردن یک اصطلاح رایج برای جابه‌جایی خودروها با استفاده از یدک‌کش‌ها یا خودروهای دیگر است. اما باید گفت که بکسل کردن در جابه‌جایی انواع بارهای سنگین کاربرد بسیار متنوعی دارد. از تجهیزات مختلفی برای بکسل بارهای سنگین در صنایع استفاده می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به انواع تسمه های بکسل اشاره کرد. این تسمه‌ها مقاومت و ظرفیت کششی بالاتری نسبت به دیگر تجهیزات مانند زنجیر و سیم بکسل دارند و ایمنی آن‌ها نیز بسیار بیشتر است. همچنین شما می‌توانید انواع تسمه‌های بکسل را با قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر نسبت به تجهیزات دیگر خریداری کنید. در این مطلب با انواع تسمه های بکسل آشنا می‌شویم.

انواع تسمه های بکسل کدام‌اند؟

تسمه بکسل به نوعی از تسمه‌های حمل بار گفته می‌شود که در جابه‌جایی بارهای سنگین، ماشین‌آلات و حتی مهار بارها کاربرد دارد. جنس این نوع تسمه‌ها عموما از پلی‌استر است که با روش بافت پیوسته تولید می‌شوند. برای افزایش ظرفیت کششی و مقاومت، از برخی مواد افزودنی نیز در تولید انواع تسمه‌های بکسل استفاده می‌شود. باید اشاره کرد این تسمه‌های حمل بار در مدل‌های مختلفی از نظر ابعاد، ظرفیت کششی، جنس و تعداد لایه تولید می‌شوند تا کاربر بتواند بسته به نیاز خود، یکی از انواع تسمه‌های بکسل را خریداری کنید. در ادامه با دسته‌بندی تسمه‌های بکسل آشنا می‌شویم.

انواع تسمه های بکسل از نظر ابعاد
انواع تسمه های بکسل از نظر ابعاد

 

انواع تسمه های بکسل از نظر ابعاد

یکی از مهم‌ترین دسته‌بندی‌های انواع تسمه های بکسل، دسته‌بندی آن‌ها از نظر ابعاد است. این تسمه‌های حمل بار با طول و عرض مختلفی تولید می‌شوند. چرا که برای مهار یا جابه‌جایی انواع بارهای سنگین، باید از تسمه‌های بکسل متفاوتی استفاده کرد. عرض این تسمه‌ها حداقل 3.5 سانتی‌متر و حداکثر 30 سانتی‌متر است. اما باید گفت که ممکن است برخی مدل‌های خاص، دارای عرض متفاوتی باشند. طول تسمه‌های بکسل نیز بسته به مدل تولیدی دارد و می‌تواند تا 10 متر نیز برسد.

میزان ظرفیت کششی

ظرفیت کششی یکی از مهم‌ترین پارامترهای انواع تسمه های بکسل به‌شمار می‌آید. این مولفه، تعیین می‌کند که شما می‌توانید چه مقدار بار را با استفاده از تسمه مورد نظر جابه‌جا کنید. باید اشاره کرد که میزان ظرفیت کششی تسمه‌های بکسل بسته به روش استفاده یا نصب آن‌ها می‌تواند متغیر باشد. برای مثال می‌توان از تسمه‌های بکسل به شکل U شکل نیز استفاده کرد که در این صورت، میزان ظرفیت کششی آن‌ها دو برابر می‌شود. تسمه‌های بکسل بسته به مدل خود دارای ظرفیت کششی 1 تا 12 تن در مدل‌های دوبل و 400 الی 6000 کیلوگرم در مدل‌های تک لایه یا نرمال هستند.

انواع تسمه های بکسل از نظر جنس

به‌طور کلی بیشتر تسمه‌های بکسل با متریال پلی‌استر ساخته می‌شوند. اما در تولید برخی از انواع تسمه های بکسل از برخی افزودنی‌ها استفاده می‌شود تا ظرفیت کششی بیشتری داشته باشند. به همین خاطر این تسمه‌های حمل بار را می‌توان از نظر جنس مواد اولیه نیز در یک دسته‌بندی جداگانه قرار داد.

تعداد لایه‌های تسمه بکسل
تعداد لایه‌های تسمه بکسل

تعداد لایه‌های تسمه

همان‌طور که عنوان شد، تعداد لایه یکی از مهم‌ترین پارامترها در تعیین میزان ظرفیت کششی تسمه‌های بکسل است. هرچه تعداد لایه‌های یک تسمه بیشتر باشد، استحکام و ظرفیت کششی آن نیز بیشتر است. به شکلی که تسمه‌های دولایه ظرفیت کششی نزدیک به دو برابر تسمه‌های یک لایه یا معمولی دارند. شرکت استحکام بلت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع تسمه های بکسل، این دسته از محصولات خود را در مدل‌های یک لایه، دولایه، سه‌لایه و چهارلایه تولید می‌کند. برخی از تسمه‌های چهارلایه بکسل مجموعه ما توانایی جابه‌جایی 100 تن بار را نیز دارند که در نوع خود یک رکورد به‌شمار می‌آید.

در هنگام انتخاب انواع تسمه های بکسل به چه نکاتی توجه کنیم؟

با توجه به اهمیت بسیار بالای تسمه‌های بکسل در جابه‌جایی بارهای سنگین، باید به سراغ بهترین، باکیفیت‌ترین و مستحکم‌ترین انواع تسمه های بکسل رفت تا هیچ‌گونه ریسک ایمنی در هنگام جابه‌جایی یا مهار بارهای سنگین به وجود نیاید. به همین خاطر شما در هنگام انتخاب این تسمه‌ها باید به برخی نکات بسیار مهم توجه داشته باشید. در ادامه با این نکات بسیار مهم آشنا می‌شویم.

برند تولیدکننده

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام انتخاب تسمه‌های بکسل باید به آن توجه کنید، برند تولیدکننده تسمه است. چرا که شرکت‌های زیادی در زمینه تولید یا واردات انواع تسمه های بکسل فعالیت می‌کنند که محصولات برخی از این شرکت‌ها از کیفیت بالایی برخوردار نیست. همچنین مشخصات فنی درج شده روی محصولات این شرکت‌ها با مشخصات فنی واقعی آن‌ها تطابق ندارد. به همین خاطر شما باید به سراغ محصولات کمپانی‌های معتبر در این زمینه بروید. برای مثال، شرکت استحکام بلت یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده انواع تسمه‌های بکسل در ایران به‌شمار می‌آید که محصولات آن کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند و می‌توانند جابه‌جایی بارهای سنگین شما را به ایمن‌ترین شکل ممکن انجام دهند.

کیفیت مواد اولیه

در ساخت تسمه‌های بکسل باید از باکیفیت‌ترین مواد اولیه استفاده شود تا این تسمه‌ها ظرفیت کششی مناسب و طول عمر بالایی داشته باشند. به همین خاطر کیفیت مواد اولیه به‌کاررفته در تولید این تسمه‌ها اهمیت بالایی دارد. کارخانه‌های معتبر ایرانی مانند استحکام بلت، از مواد اولیه وارداتی درجه یک برای تولید انواع تسمه های بکسل خود استفاده می‌کنند.

نوع کاربری تسمه بکسل
نوع کاربری تسمه بکسل

نوع کاربری

کاربردهای تسمه‌های بکسل بسیار گسترده است. به همین خاطر ما باید بسته به میزان ظرفیت کششی، ابعاد و روش اتصال، تسمه بکسل مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال، برای جابه‌جایی باری با وزن 5 تن، نباید به سراغ یک تسمه یک لایه با ظرفیت کششی کم‌تر از این مقدار بروید. حتی انتخاب یک تسمه با ظرفیت کششی 5 تن نیز گزینه‌ای ایده‌آل به‌شمار نمی‌آید. بلکه شما باید یک تسمه بکسل با ظرفیت کششی بالاتر از این مقدار را انتخاب کنید.

استحکام بلت؛ مرجع تولید و فروش انواع تسمه های بکسل در ایران

شرکت نوار باقی استحکام با نام تجاری استحکام بلت، یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های تولیدکننده انواع تسمه‌های بکسل در ایران است. مجموعه ما همواره تلاش کرده تا با استفاده از دانش روز دنیا و پیشرفته‌ترین تجهیزات، مستحکم‌ترین و باکیفیت‌ترین تسمه‌های حمل بار و بکسل را به بازار عرضه کند. شما می‌توانید انواع تسمه‌های بکسل با ظرفیت‌های کششی مختلف را با قیمتی مناسب از مجموعه ما خریداری کنید. برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب تسمه نیز می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه استحکام بلت تماس بگیرید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user