تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
29 بهمن 1402

ویژگی انواع تسمه های حمل بار

انواع تسمه های حمل بار

یکی از کاربردی ترین لوازم برای انتقال قدرت و صنایع مختلف تسمه ها بکسل یا حمل بار می‌باشند. این تسمه ها از قابلیت های مختلفی برخوردارند که باتوجه به انواع آنها می‌تواند عملکرد های متفاوتی را از خود نشان دهند. با این حال، در ادامه این مطلب قصد داریم راجب انواع تسمه های قابل حمل صحبت کنیم و کاربرد هرکدام را به صورت مجزا توضیح دهیم.

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که می خواهید به تازگی تسمه قابل حمل تهیه کنید و نمی‌دانید کدام نوع از این تسمه ها مناسب شماست، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

انواع تسمه های قابل بار و کاربردهای آن

اگر شما هم می خواهید به تازگی تسمه حمل بار تهیه کنید و نمیدانید کدام نوع از این تسمه ها مناسب شماست، حتما باید تمامی آنها را بشناسید. در این بخش به انواع تسمه حمل بار پرداخته‌ایم و هرکدام را به صورت مجزا توضیح داده‌ایم. با مطالعه این بخش شما می‌توانید به نتیجه مطلوب خود در تهیه تسمه حمل بار برسید.

انواع تسمه های قابل بار

با این حال، انواع تسمه های حمل بار و کاربردهای آن به شرح زیر می‌باشد:

1. تسمه های حمل بار دوبل

یکی از انواع تسمه های رایج در حمل بار، تسمه های حمل بار دوبل هستند. این تسمه‌ها همانطور که از نامشان پیداست دارای دو لایه تسمه می‌باشند که مقاوت آنها را بیش از پیش بالا خواهد برد. در واقع، اگر شما از این تسمه‌ها استفاده کنید، خیالتان از بابت آسیب به بارها راحت است و دیگر نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

تسمه ها حمل بار دوبل در عرض های مختلف 5 سانتی متر، 7.5 سانتی متر، 10 سانتی متر، 15 سانتی متر، 20 سانتی متر، 25 سانتی متر و 30 سانتی متر عرضه می‌شوند که هر یک از آنها استانداردهای مختلف حمل بار را نمایان می‌کنند. به ترتیب هرکدام از این تسمه می‌توانند بارهایی با ظرفیت 2 تن، 3 تن، 4 تن، 6 تن، 8 تن، 10 تن و 12 تن را به صورت مستقیم حمل کنند. با این حال، جالب است بدانید تسمه‌های دوبل در هنگام بارگیری به صورت دولا، قادر هستند تا وزنی معادل دو برابر تناژ مشخص شده را حمل کرده و تحمل نمایند. این مورد بسیاری را شگفت زده کرده و کارایی این تسمه ها را بالاتر برده است.

برای اینکه بتوانید به سادگی این موضوع را درک کنید، نیاز است به مثال رو به رو دقت فرمایید: برای مثال، زمانی که شما تسمه ای را با عرض 10 سانتی متر که قابلیت حمل و تناژ 4 تن را دارد و طول آن نیز 4 متر است را انتخاب می‌کنید، در حالت دو لا و زمانی که به صورت یو انگلیسی در می‌آید، می‌تواند وزنی را معادل 8 تن به راحتی و سادگی هرچه تمام تر حمل کند.

2. تسمه های حمل بار تک لا

یکی دیگر انواع تسمه حمل بار که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند، تسمه حمل بار تک لا است. این تسمه یکی از بهترین جایگزین‌های ابزاهایی مثل سیم بکسل و زنجیر بار است که می‌تواند عملکرد بسیار مناسب تری را در اختیار کاربران قرار دهد. در واقع، از تسمه های حمل بار تک لا در لیفتینگ و جا به جایی بارهای استفاده ی فراوانی می‌شود و از این طریق بسیار کاربردی است.

تسمه های حمل بار تک لا

جنس این تسمه ها معمولا پلی استر است. به طور کلی این نوع تسمه به دلیل دارایی از الیاف پلی استر، انعظاف پذیری بسیار ویژه‌ای از خود نشان می‌دهند. به عبارت دیگر، شما می‌توانید به سادگی به تسمه های پلی استر اعتماد کرده و در حمل بارهای حساس مثل قایق یا هواپیما از آن بهره ببرید.

جالب است بدانید نحوه اتصال تسمه های حمل بار تک لا به سایر ادوات یکی از مهم ترین نقش های توان حمل بار توسط این تسمه ها می‌باشند که می توانند برای بسیاری از افراد علاقه مند به این موضوع، سودمند نیز باشد.

تسمه های حمل در حالت تک لا معمولا در رنگ ها و متراژ های مختلف عرضه می شوند. در واقع، هرکدام از آنها از استانداردهای مختلفی برای حمل بار بهره می برند.  به عبارت دیگر، تشمه های حمل با توجه به رنگی که از خود نشان می دهند دارای توان های متفاوتی برای حمل بار نیز هستند. به عنوان مثال، رنگ نارنجی در تسمه های بکسل نشان دهنده امکان  حمل بار تا سقف 12 تن از بارها می‌باشد و از این طریق، قدرتمندترین تسمه حمل بار به حساب می‌آید.

جغجغه یا تسمه کش به چه معناست؟

اصطلاح “جغجغه” یا “تسمه کش” به یک وسیله اشاره دارد که برای حمل و جابجایی بارهای سنگین استفاده می‌شود. این وسیله اغلب به شکل یک تسمه پهن و بلند شکل طراحی شده و با استفاده از دو دستگاه برقی یا مکانیکی که به هر دو سر تسمه نصب شده‌اند، بارهای سنگین را حرکت می‌دهد. در واقع شما می‌توانید با استفاده تسمه کش بارهایتان را به تسمه حمل بار متصل کرده و حرکت دهید.

علاوه بر حمل و جابجایی بارهای سنگین، این وسیله برای جابجایی بارهایی که به دلیل ابعاد بزرگشان، نمی‌توانند با روش‌های حمل و نقل سنتی منتقل شوند، نیز استفاده می‌شود. به طور کلی، جغجغه یا تسمه کش به عنوان یک وسیله حمل و نقل صنعتی برای تسمه های بکسل یا حمل بار مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صنایع مختلفی از جمله حوزه ساختمانی، معدنی و حفاری، خودروسازی و حوزه شیمیایی و پتروشیمی کاربرد دارد.

ویژگی انواع تسمه های حمل بار

ویژگی انواع تسمه های حمل بار

در سطر زیر به ویژگی انواع تسمه های حمل بار اشاره شده است:

  • قابل استفاده در حمل اشیاء شکننده و حساس صنعتی
  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاومت بالا
  • کیفیت بالا

ویژگی انواع تسمه های حمل بار

در آخر

در این مطلب به انواع تسمه های حمل بار و برخی از کاربردهای آنها اشاره شده است. شما می‌توانید با مطالعه آنها به نتایج مطلوب خود در انتخاب بهترین تسمه بکسل مخصوص خودتان رسیده و از استفاده از آنها از کارایی کافی بهره مند شوید.

همچنین اگر شما هم از دسته افرادی هستید که می‌خواهید تسمه های قابل را تهیه کنید تنها کافی است به صفحه شرکت تولید تسمه استحکام بلت سر بزنید و مناسب ترین تسمه را انتخاب برای خود انتخاب و تهیه نمایید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user