تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
21 اسفند 1401

انواع تسمه های حمل بار | مهار بارهای سنگین در ایمن‌ترین شرایط

انواع تسمه های حمل بار با پلی‌استر ساخته می‌شوند

مهار بارهای سنگین در هنگام جابه‌جایی آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که شما با مهار اصولی بارهای سنگین، از بروز حوادث ناگوار و همچنین تحمل خسارات سنگین مالی جلوگیری می‌کنید. بهترین و مدرن‌ترین تجهیز برای مهار بارهای سنگین در هنگام جابه‌جایی، انواع تسمه های حمل بار هستند. این تسمه‌ها مزایای بی‌شماری نسبت به دیگر مهارکننده‌ها مانند زنجیر یا سیم بکسل دارند و می‌توان آن‌ها را با قیمتی بسیار پایین‌تر نیز خریداری کرد. همچنین تسمه‌های حمل بار در مدل‌های مختلف از نظر ابعاد، ظرفیت کششی و تعداد لایه در دسترس هستند. برای آشنایی با این تسمه‌ها، تا انتهای این مطلب از مجموعه استحکام بلت همراه ما باشید.

چرا تسمه‌های حمل بار تجهیزاتی ایده‌آل هستند؟

دلایل زیادی وجود دارد که تسمه‌های حمل بار را به تجهیزاتی ایده‌آل برای مهار بارهای سنگین در هنگام جابه‌جایی تبدیل می‌کنند. در مرحله اول، این تسمه‌ها بسیار مستحکم بوده و مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع تنش‌ها و نیروهای ناشی از کشش بار دارند. برخلاف زنجیرها و سیم‌های بکسل، انواع تسمه های حمل بار به‌هیچ‌عنوان در صورت ایجاد شک پاره نمی‌شوند. البته به شرطی که از تسمه‌ای با ظرفیت کششی مناسب برای مهار بارهای سنیگن در هنگام جابه‌جایی استفاده شود.

از طرف دیگر، باید گفت که تسمه‌های حمل بار به بارهای حساس مانند خودروها، تجهیزات صنعتی، ماشین‌آلات و … هیچ‌گونه آسیبی وارد نمی‌کنند. چرا که از جنس پلی‌استر هستند و پهنای بسیار مناسبی دارند که فشار وارده به تسمه را تقسیم می‌کنند.

به دلیل وجود تمام مزایای عنوان‌شده، می‌توان با اطمینان گفت که انواع تسمه های حمل بار، تجهیزاتی فوق‌العاده کاربردی و ایمن برای مهار بارهای سنگین در هنگام جابه‌جایی به‌شمار می‌آید. یکی دیگر از مزایای مهم این تسمه‌ها، قیمت بسیار مناسب آن‌ها است. تسمه‌های حمل بار قیمت پایین‌تری نسبت به زنجیرها و سیم‌های بکسل دارند و از طرف دیگر، دوام آن‌ها نیز نسبت به این تجهیزات بیشتر است. همچنین تسمه‌های حمل بار کاربری آسان‌تری دارند و به‌سرعت می‌توانند روی بار نصب شوند تا آن را در هنگام جابه‌جایی مهار کنند. پس اگر به دنبال یک مهارکننده ایده‌آل، ایمن و کاربردی هستید، انواع تسمه‌های حمل بار گزینه‌ای ایده‌آل برای شما به‌شمار می‌آیند.

انواع تسمه های حمل بار
انواع تسمه های حمل بار

 

انواع تسمه های حمل بار کدام‌اند؟

همان‌طور که عنوان شد، انواع تسمه های حمل بار در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. چرا که این تسمه‌ها در جابه‌جایی و مهار بارهای سنگین در محیط‌های صنعتی کاربردهای بسیار متنوعی دارند. همچنین بسته به میزان وزن بار، باید از تسمه‌های متفاوتی استفاده کرد تا توان مهار وزن بار را داشته باشند. به‌طور کلی تسمه‌های حمل بار را می‌توان در چهار دسته‌بندی معمولی، دوبل، سه‌لایه و چهارلایه قرار داد. البته این تسمه‌ها از نظر ابعاد، میزان ظرفیت کششی، نوع اتصال و … نیز در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند؛ اما اصلی‌ترین دسته‌بندی انواع تسمه های حمل بار مربوط به تعداد لایه‌های آن‌ها است. در ادامه با این چهار دسته‌بندی و مشخصات فنی هر یک از آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

تسمه‌های حمل بار معمولی

یکی از انواع تسمه های حمل بار، تسمه‌های حمل بار معمولی یا یک‌لایه هستند. این محصولات به شکل پایه عرضه می‌شوند و از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار هستند. عموما برای مهار و جابه‌جایی بارهایی با وزن پایین یا نسبتا بالا از تسمه‌های حمل بار معمولی یا یک‌لایه استفاده می‌شود. بسته به مدل، تسمه‌های حمل بار معمولی عرضی بین 3 تا 30 سانتی‌متر داشته و میزان ظرفیت کششی آن‌ها از 400 الی 6 هزار کیلوگرم متغیر است. البته باید اشاره کرد که بسته به روش اتصال، میزان ظرفیت کششی انواع تسمه های حمل بار می‌تواند متغیر باشد. برای مثال در صورت نصب این تسمه‌ها به‌صورت U شکل، آن‌ها ظرفیت کششی برابر با 800 تا 12 هزار کیلوگرم خواهند داشت.

تسمه‌های حمل بار دوبل
تسمه‌های حمل بار دوبل

تسمه‌های حمل بار دوبل

تسمه‌های حمل بار دوبل نیز از دیگر مدل‌های تسمه حمل بار به‌‌شمار می‌آیند که محبوبیت بسیار بالایی دارند. چرا که ظرفیت کششی آن‌ها بسیار مناسب است و می‌توان با استفاده از آن‌ها انواع بارهای سنگین را در هنگام جابه‌جایی مهار کرد. عرض این نوع تسمه‌های حمل بار نیز بین 3.5 تا 30 سانتی‌متر متغیر است و شما می‌توانید آن‌ها را با ظرفیت کششی بین 1000 تا 12000 کیلوگرم خریداری کنید. باید اشاره کرد که با استفاده از اتصال U شکل، میزان ظرفیت کششی این تسمه‌ها به 2 هزار الی 24 هزار کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند.

تسمه سه لایه؛ از بهترین انواع تسمه های حمل بار

یکی از خاص‌ترین انواع تسمه‌های حمل بار، تسمه سه‌لایه است که تنها برخی از شرکت‌های تولیدکننده تسمه حمل بار توانایی تولید آن را دارند. این تسمه‌ها ظرفیت کششی بسیار بالایی داشته و می‌توانند به‌خوبی انواع بارهای سنگین با وزن بسیار بالا را مهار کنند. فناوری ساخت تسمه‌های حمل بار سه‌لایه بسیار پیچیده بوده و باید از پیشرفته‌ترین تجهیزات در ساخت آن‌ها استفاده کرد. به همین خاطر تنها برخی شرکت‌ها مانند شرکت استحکام بلت توانایی تولید این تسمه‌های حمل بار را در ایران دارند.

تسمه حمل بار چهار لایه

یکی دیگر از انواع تسمه‌های حمل بار، تسمه حمل بار چهارلایه است که در برخی  مدل‌ها دارای ظرفیت کششی 100 تن می‌باشد. تسمه‌های حمل بار چهارلایه بسیار خاص هستند و کاربردهای بسیار محدودی دارند. عموما برای جابه‌جایی تجهیزات بسیار حجیم و سنگین مانند توربین‌های بادی و پایه‌های بتنی پل‌ها از تسمه‌های حمل بار چهارلایه استفاده می‌شود.

خرید انواع تسمه های حمل بار
خرید انواع تسمه های حمل بار

برای خرید انواع تسمه های حمل بار، استحکام بلت را انتخاب کنید

تسمه‌های حمل بار با ایمنی بالا، ظرفیت کششی بی‌نظیر و تنوع بالا در ابعاد، گزینه‌ای عالی برای مهار بارهای سبک و سنگین به‌شمار می‌آید. به‌خصوص اگر بار مورد نظر شما آسیب‌پذیر باشد. چرا که در این صورت، انواع تسمه های حمل بار می‌توانند بدون هیچ‌گونه آسیب به پوشش بیرونی، آن را در هنگام جابه‌جایی مهار کنند. شرکت استحکام بلت یکی از معدود شرکت‌های تولیدکننده تسمه‌های حمل بار در مدل‌های معمولی، دوبل، سه‌لایه و چهارلایه در ایران است.

تسمه‌های حمل بار تولیدی ما در برخی مدل‌ها توانایی مهار وزن 100 تن را نیز دارند که نمونه آن در هیچ یک از محصولات ایرانی بازار دیده نمی‌شود. ما در استحکام بلت تمام محصولات خود را مطابق با دانش روز دنیا و زیر نظر بهترین مهندسان و متخصصان تولید می‌کنیم. شما می‌توانید انواع تسمه‌های حمل بار مورد نیازتان را از مجموعه ما خریداری کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user