تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
3 خرداد 1402

انواع مختلف تسمه حمل بار | هر یک از این تسمه‌ها چه کاربرد و ویژگی‌هایی دارند؟

انواع مختلف تسمه حمل بار؛ از تسمه تک‌لایه تا چهارلایه

در بسیاری از محیط‌های صنعتی، از ابزارهای مختلفی برای مهار بارهای سنگین استفاده می‌شود. یکی از مدرن‌ترین و کارآمدترین این ابزارها، تسمه حمل بار است. تسمه حمل بار را می‌توان تحولی در ابزارهای مهارکننده بار دانست که مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله مزایای این تسمه‌ها می‌توان به ظرفیت مجاز حمل بار بسیار مناسب،‌ قیمت مقرون‌به‌صرفه و تنوع بالا اشاره کرد. انواع مختلف تسمه حمل بار از نظر ظرفیت، روش استفاده و شکل ظاهری در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند. در این مطلب از استحکام بلت به‌عنوان برترین تولیدکننده تسمه‌های حمل بار در ایران، با انواع مختلف این ابزار مهارکننده آشنا می‌شویم.

انواع تسمه حمل بار که برای مهار بارهای سنگین به آن‌ها نیاز دارید

انواع مختلف تسمه حمل بار را می‌توان از نظر شکل ظاهری به دسته‌بندی‌های مختلف تقسیم کرد. برای مثال تسمه‌های حمل بار در مدل‌های تک‌لایه (ساده)، دولایه، سه‌لایه و چهارلایه تولید می‌شوند. هرچه تعداد لایه‌های تسمه‌های حمل بار بیشتر باشد، ظرفیت مجاز حمل بار آن‌ها بیشتر خواهد بود. البته باید اشاره کرد که تسمه‌های حمل بار تک‌لایه نیز می‌توانند به‌خوبی از پس مهار بارهای سنگین (تا 6 تن) بر بیایند. درواقع ظرفیت مجاز حمل بار این تسمه‌ها به کیفیت ساخت، شرکت تولیدکننده و روش اتصال آن‌ها نیز بستگی دارد.

به‌طور کلی اگر قصد مهار بارهایی تا وزن 6 تن را دارید، تسمه‌های حمل بار تک‌لایه گزینه مناسبی برای شما هستند. اما اگر می‌خواهید بارهایی تا وزن 12 تن را مهار کنید، باید به سراغ تسمه‌های حمل بار دوبل یا دولایه بروید. تسمه‌های حمل بار سه‌لایه و چهارلایه نیز به شما این امکان را می‌دهند تا بارهایی با وزن نزدیک به 60 تن را نیز مهار کنید.

انواع مختلف تسمه حمل بار

انواع تسمه حمل بار از نظر رنگ

همان‌طور که می‌دانید، تسمه‌های حمل بار در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. اما چرا کارخانه‌ها تسمه‌های خود را با رنگ‌های مختلفی تولید می‌کنند؟ علت اصلی تفاوت در رنگ‌های تسمه‌های حمل بار، تفاوت در ظرفیت مجاز حمل بار آن‌ها است. درواقع هر رنگ نشان‌دهنده مقدار ظرفیت مجاز حمل بار تسمه‌ها است.

انواع مختلف تسمه حمل بار از نظر رنگ به شرح زیر هستند:

  • بنفش: این تسمه‌های حمل بار می‌توانند تا یک تن بار را به‌آسانی مهار کنند
  • سبز: تسمه‌های حمل بار سبز قابلیت مهار بارهایی تا وزن 2 تن را دارند
  • زرد: با تسمه‌های حمل بار زرد می‌توان بارهایی با وزن 3 تن را مهار کرد
  • خاکستری: این تسمه‌ها می‌توانند بارهایی تا وزن 4 تن را مهار کنند
  • قرمز: وزنه‌های حمل بار قرمزرنگ می‌توانند تا 5 تن بار را تحمل کنند
  • قهوه‌ای: تسمه‌های حمل بار قهوه‌ای توانایی مهار بارهایی تا وزن 6 تن را دارند
  • آبی: با استفاده از تسمه‌های حمل بار آبی می‌توان بارهایی تا وزن 8 تن را مهار کرد
  • نارنجی: تسمه‌های حمل بار نارنجی رنگ توانایی مهار بارهایی با وزن 10 تا 12 تن را دارند

باید اشاره کرد که جزئیات عنوان‌شده درباره رنگ انواع مختلف تسمه حمل بار کلی است و هر کارخانه می‌تواند بسته مشخصات فنی محصول خود، از رنگ مشخصی استفاده کند. برای مثال تسمه‌های حمل بار چهارلایه استحکام بلت توانایی مهار بارهایی تا وزن 60 تن را نیز دارند.

مزایای استفاده از تسمه حمل‌ بار‌ چیست؟

بعد از آشنایی با انواع مختلف تسمه حمل بار، نوبت آن است که کمی با مزایای این تسمه‌ها آشنا شویم. درواقع در بسیاری از محیط‌های صنعتی از تسمه‌های حمل بار به‌جای زنجیرها و ابزارهای دیگر برای مهار بارهای سنگین استفاده می‌شود. اما چرا تسمه‌های حمل بار توانسته‌اند با این سرعت جایگزین زنجیرها و دیگر ابزارهای سنتی مهارکننده بار شوند؟ دلیل اصلی این امر، مزایای بی‌شمار تسمه‌های حمل بار است.

مزایای استفاده از تسمه حمل‌ بار‌

برخی از مهم‌ترین مزایای تسمه‌های حمل بار برای مهار بارهای سنگین عبارت‌اند از:

  • عدم آسیب رساندن به بارهای حساس: در بسیاری از محیط‌های صنعتی، مانند صنایع خودروسازی یا هواپیماسازی، بارهای سنگین بسیار حساس و آسیب‌پذیر هستند. به همین خاطر نمی‌توان این بارها را با استفاده از مهارکننده‌های معمولی مانند زنجیر یا سیم بکسل مهار کرد. تسمه‌های حمل بار به علت پهنای مناسب و نرمی الیاف خود، هیچ‌گونه آسیبی به بارهای سنگین وارد نمی‌کنند و برای مهار آن‌ها بهترین گزینه هستند
  • انعطاف‌پذیری بالا: به علت الیافی بودن تسمه‌های حمل بار، انعطاف‌پذیری آن‌ها بسیار بالاتر است و به‌آسانی می‌توان با استفاده از آن‌ها انواع بارهای کوچک و بزرگ را مهار کرد
  • استفاده آسان: یکی دیگر از مزایای مهم تسمه‌های حمل بار، استفاده آسان از آن‌ها است. برخلاف زنجیر و سیم بکسل که برای مهار آن‌ها باید از تجهیزات جانبی متعددی استفاده کرد، برای استفاده از تسمه‌های حمل بار به هیچ تجهیزات خاصی نیاز نیست
  • ایمنی بالا: تسمه‌های حمل بار از جنس پلی‌استر هستند و همین خاطر در محیط‌های صنعتی جرقه ایجاد نمی‌کنند و جریان برق را انتقال نمی‌دهند. در نتیجه می‌توان به‌صورت ایمن از آن‌ها برای مهار بارهای حساس استفاده کرد

کدام یک از انو‌اع مختلف تسمه حمل بار را برای مهار بارها انتخاب کنیم؟

انواع مختلف تسمه حمل بار از نظر ظرفیت کششی دسته‌بندی می‌شوند. شما برای انتخاب بهترین تسمه، تنها باید وزن بار خود را مشخص کرده و سپس مطابق با آن، تسمه حمل تایم مورد نیازتان را خریداری کنید. برای مثال اگر شما قصد مهار بارهایی با وزن یک الی دو تن را دارید، باید به سراغ تسمه‌هایی با ظرفیت بیشتر از این مقدار (مانند سه یا چهار تن) بروید. چرا که تنها وزن بار به تسمه فشار وارد نمی‌کند. بلکه در زمان جابه‌جایی، وزن بار بر اثر تکان‌های مسیر بسیار بیشتر خواهد شد.

خرید انوا‌ع تسمه حمل‌ بار

استحکام بلت؛ بهترین مرجع خرید انوا‌ع تسمه حمل‌ بار

انواع مختلف تسمه حمل بار برای مهار بارهای سنگین بهترین گزینه هستند. این تسمه‌ها می‌توانند به‌خوبی از پس مهار بارهایی تا وزن 60 تن نیز بربیایند. البته به‌شرطی که شما تسمه حمل بار مورد نیاز خود را از یک برند معتبر خریداری کنید. استحکام بلت به‌عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان تسمه‌های حمل بار در ایران شناخته می‌شود. تسمه‌های حمل بار مجموعه ما در انواع معمولی (تک‌لایه)، دولایه، سه‌لایه و چهارلایه تولید می‌شوند و ظرفیت کششی بسیار بالایی (تا 60 تن) دارند. برای خرید تسمه حمل بار از استحکام بلت و یا اطلاع از قیمت روز این تجهیزات، می‌توانید با کارشناسان بخش فروش ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user