تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
31 اردیبهشت 1402

اهمیت تسمه حمل بار برای بارگیری ایمن | مزایای استفاده از این ابزار

استفاده از تسمه حمل بار برای بارگیری ایمن اهمیت زیادی دارد

در بارگیری و حمل‌ونقل ایمن کالاها و اشیا مختلف لازم است که از ابزارها و وسایل استانداردی استفاده شود. چرا که در این صورت از آسیب دیدن کالاها جلوگیری خواهد شد. یکی از این ابزارها، تسمه حمل بار است که در مهار بارهای نیمه‌سنگین و سنگین کاربرد دارد. در گذشته از سیم بکسل برای این کار استفاده می‌شد که ایمنی بالایی نداشت؛ اما امروزه با استفاده از تسمه حمله بار، بارگیری‌ها به صورت ایمن انجام می‌شوند. باید بدانید که به دلیل ویژگی‌هایی مانند مقاومت بالا و ظرفیت کششی مناسب، استفاده از تسمه حمل برای بارگیری با امنیت بالا ضروری است. در این مطلب با اهمیت تسمه حمل بار برای بارگیری ایمن آشنا می‌شویم.

تسمه حمل بار چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از بررسی اهمیت تسمه حمل بار برای بارگیری ایمن، بهتر است با این ابزار کاربردی آشنا شویم. تسمه حمله بار در واقع نوعی باربند است که از آن برای بالا بردن و جابه‌جایی اشیای سنگین و حجیم استفاده می‌شود. این ابزار بیشتر در حمل‌ونقل بارهای شکستنی و حساس کاربرد دارد. جالب است بدانید که از این وسیله برای جابه‌جا کردن وسایل نقلیه بزرگ مانند کشتی و هواپیما نیز استفاده می‌شود. چرا که این تسمه‌ها فلزی نیستند و پس از برخورد با بدنه اشیا، به آن‌ها آسیب نمی‌زنند.

در واقع تسمه حمل بار نسبت به سیم بکسل خطر کمتری دارد؛ از همین رو کاربردهای آن بیشتر است. باید اشاره کرد که به غیر از خط کم تسمه حمل بار، روش استفاده بسیار آسانی دارد. این تسمه‌ها معمولا در تولیدی‌های معتبر به صورت استاندارد تولید و عرضه می‌شوند. معمولا روی تسمه‌ها مشخصاتی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به جنس تسمه، کد رهگیری، کارخانه تولیدکننده، شماره و علامت استاندارد، فاکتور ایمنی و جدول بارگذاری طبق روش استفاده اشاره کرد. لازم به ذکر است که تسمه حمل بار باید بر اساس استانداردهای جهانی تولید و عرضه شود. استاندارد بودن تسمه حمل بار اهمیت زیادی در بارگیری ایمن دارد؛ چرا که به این ترتیب در حین بارگیری و جابه‌جایی مشکلی پیش نخواهد آمد.

مزایای استفاده از تسمه حمل بار

مزایای استفاده از تسمه حمل بار در بارگیری ایمن

برای درک میزان اهمیت تسمه حمل بار برای بارگیری ایمن لازم است که به بررسی مزایای این وسیله کاربردی بپردازیم. تسمه حمل بار معمولا بسیار منعطف و نرم است و به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. باید بدانید که این تسمه به‌اندازه کافی پهن است؛ از همین رو برای جابه‌جایی بارهای رنگ یا پولیش شده گزینه‌ای بسیار عالی به شمار می‌رود. همچنین برای حمل‌ونقل اشیایی که احتمال تورفتگی دارند، تسمه حمل بار بهترین گزینه خواهد بود.

یکی از موارد مهمی که اهمیت تسمه حمل بار برای بارگیری ایمن را دوچندان می‌کند این است که این ابزار نسبت به سیم بکسل آسیب بسیار کمتری به بارها وارد می‌کند. از همین رو تسمه حمل بار برای جابه‌جایی بارهای شکستنی و حساس، گزینه بهتری است. به دلیل انعطاف‌پذیری بالای تسمه حمل بار، این ابزار به‌خوبی بارها را مهار کرده و از آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. به دلیل اینکه در ساخت تسمه حمل بار از هیچ نوع فلزی استفاده نمی‌شود، این ابزار به‌هیچ‌عنوان زنگ نمی‌زند. از همین رو گزینه‌ای عالی برای جابه‌جایی اشیا رنگ شده و تزئینی است.

تسمه حمل بار به دلیل نداشتن فلز، بر خلاف سیم بکسل در هنگام کشیده شدن جرقه تولید نمی‌کند. از همین رو خطر آتش‌سوزی و از بین رفتن بارها به صفر می‌رسد. به دلیل عدم وجود خطر جرقه زدن با استفاده از تسمه حمل بار، از این ابزار می‌توان برای جابه‌جایی بارها در مکان‌های دارای خطر برق‌گرفتگی استفاده کرد. با استفاده از تسمه حمل بار، هیچ‌گونه لکه یا آسیبی به اشیا تزئینی وارد نمی‌شود. حتی با استفاده از این ابزار دست و اعضای دیگر بدن در حین حمل‌ونقل بارها آسیب بیسار کمتری خواهند دید. از دیگر مزایای تسمه حمل بار می‌توان به استحکام بالا، مقاوم در برابر پوسیدگی، ساییدگی و کپک، لبه بافته شده و مقرون‌به‌صرفه بودن اشاره کرد.

انواع تسمه حمل بار

انواع تسمه حمل بار برای بارگیری کالاهای مختلف

اکنون که با اهمیت تسمه حمل بار برای بارگیری ایمن آشنا شدیم، لازم است که انواع مختلف این ابزار کاربردی را بشناسیم. این تسمه‌ها معمولا در کارخانه‌های بافندگی مخصوص بافت تسمه تولید و عرضه می‌شوند. باید بدانید که دوخت پیوسته پرکاربردترین روش بافت تسمه به شمار می‌رود. پس از بافت تسمه از یک روکش استفاده می‌شود که از سایش تسمه هنگام کار و عدم پوسیدگی آن در برابر نور خورشید جلوگیری می‌کند. همچنین این لایه محافظ ضریب اصطکاک تسمه را افزایش می‌دهد.

در بازار انواع متعددی از تسمه حمل بار وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تسمه تک لا: این نوع تسمه حمل بار به طور معمول برای بالا بردن بارهای استفاده می‌شود که دارای رنگ‌های متفاوتی است. باید بدانید که هر یک از رنگ‌های آن پهنا و ضخامت متفاوتی دارند
  • تسمه دوبل یا دو لا: این نوع تسمه با طول‌های متفاوتی تولید می‌شود. طول این تسمه بین 6 تا 35 سانتی‌متر است و می‌توان با استفاده از آن بین 2 تا 11 تن بار را حمل کرد
  • تسمه کش یا جغجغه: این‌گونه تسمه‌ها مکانیزم جغجغه‌ای دارند که دارای یک ضامن رهاسازی برای بستن و سفت کردن بارها است. باید بدانید که این ضامن به بارگیری آسان و ثابت کردن بارها روی وسایل نقلیه کمک می‌کند
  • تسمه تخت: این نوع تسمه نسبت به سایر تسمه‌ها کاربرد بیشتری دارد که دارای دو قسمت فلزی به نام چشمی است. چشمی‌ها از تکان خوردن بارها جلوگیری می‌کنند
  • تسمه گرد: از این نوع تسمه برای متصل کردن بارها استفاده می‌شود تا بدون مشکل بتوان آن‌ها را جابه‌جا کرد

باکیفیت‌ترین و ایمن‌ترین تسمه حمل بار

باکیفیت‌ترین و ایمن‌ترین تسمه حمل بار را از استحکام بلت بخرید

تسمه‌های حمل بار رنگ‌بندی مشخصی دارند که بر همین اساس کدبندی می‌شوند؛ در واقع هر رنگ نشان‌دهنده حد مجاز حمل بار با تسمه است. از جمله رنگ‌های تسمه حمله بار می‌توان به زرد، سبز، قرمز، نارنجی، طوسی و آبی اشاره کرد. با توجه به اهمیت تسمه حمل بار برای بارگیری ایمن، بهتر است برای جابه‌جایی بارهای خود حتما از این تسمه‌ها استفاده کنید. مجموعه استحکام بلت یکی از برترین تولیدکنندگان تسمه حمل بار است که محصولات خود را از جنس پلی‌استر مقاوم تولید می‌کند. شما می‌توانید با در بخش فروشگاه وب‌سایت ما انواع تسمه‌های حمل بار را مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنید. سپس با توجه به حجم بار خود، تسمه حمل بار مورد نظرتان را خریداری کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user