تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
1 بهمن 1402

مواردی که در بکارگیری تسمه حمل بار اهمیت دارند

مواردی که در بکارگیری تسمه حمل بار اهمیت دارند

تسمه های حمل بار در دنیای امروز در بسیاری از صنایع از آن استفاده می‌شود. در واقع، این تسمه‌ها توانستند جایگزین سیم‌های بکسل شده و عملکرد مناسبی را از خود نشان دهند. به طور کلی، تسمه های حمل بار علاوه بر اینکه از مقاومت و کشش بالا برخوردار هستند، از لحاظ مقاومت در برابر آب نیز از خاصیت ضد آب برخوردارند.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که بکارگیری تسمه حمل بار می‌بایست به صورت اصولی انجام شود. به عبارت دیگری، موضوعی که در هنگام بکارگیری تسمه حمل بار در صنایع مختلف اهمیت دارد،  انجام صحیح و اصولی آن است تا در بلند مدت دچار مشکلاتی مثل آسیب به تسمه نشوید.

با این حال، اگر شماهم از دسته افرادی هستید که می‌خواهید به تازگی تسمه حمل بار را راه‌اندازی کنید، نیاز است تا قبل از انجام اینکار با مواردی که در بکارگیری تسمه حمل بار اهمیت دارند آشنا شوید. در این مطلب به بررسی چندین مورد از آنها پرداخته‌ایم که با مطالعه آنها می‌توانید به نتیجه مطلوب خود برسید؛ پس با ما همراه باشید.

بکارگیری تسمه حمل بار

8 مورد مهم در بکارگیری تسمه حمل بار

همانطور که گفته شد، قبل از بکارگیری تسمه حمل بار شما موظف هستید تا به برخی از نکته‌ها بپردازید تا در نهایت به نتایج مطلوب خود برسید. این نکات به شما یادآوری می‌کنند تا به صورت اصولی مراحل بکارگیری تسمه حمل بار را انجام داده و به اتمام برسانید. 8 نمونه از موارد مهم در بکارگیری تسمه حمل بار به شرح زیر هستند:

1.رعایت حداکثر ظرفیت بار

یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از استفاده از تسمه حمل بار باید به آن توجه داشته باشید، رعایت حداکثر ظرفیت بار است. به طور کلی، زمانی که شما می‌خواهید از هر نوع تسمه استفاده کنید، می‌بایست از ظرفیت بار آن اطلاع پیدا کنید تا در آخر، دچار مشکلاتی از این قبیل نشوید.

اگر حداکثر ظرفیت بار تسمه رعایت نشود و از حدی بیشتر برروی آن فشار وارد شود، مشکلاتی همچون پارگی، آسیب دیدگی و … را به همراه خواهد داشت. بنابراین بهتر است قبل از اینکه از تسمه حمل بار استفاده کنید، از ظرفیت بار آن مطلع شده و طبق همان ظرفیت، حمل بار را انجام دهید.

2.اطلاع از طول تسمه

یکی دیگر از مواردی که قبل از حمل بار به وسیله تسمه باید به آن دقت داشته باشید، اطلاع از طول تسمه است. در واقع شما باید در ابتدا از نوع بار که قرار است به وسیله تسمه حمل شود مطلع شوید. سپس، بر اساس همان، طول تسمه حمل بار مناسب خود را بیابید.

به عبارت ساده، این نکته بسیار اهمیت دارد که تسمه شما در هنگام حمل بار از طول مناسب برخوردار باشد تا بارهایتان دچار آسیب دیدگی یا دیگر موارد از این قبیل نشود.

3.اطلاع از نوع تسمه

نوع تسمه نیز یکی دیگر از موارد مهم در هنگام بکارگیری تسمه حمل بار است که می‌بایست به آن، دقت فراوانی شود. تسمه های حمل بار دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام برای هر وسیله و بار مجزا می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. به عبارت دیگر شما باید بر اساس حجم و وزن بار، محیط و مساحت و شکل بار و یا همچنین بر اساس نیازهای حمل و نقل، اقدام به انتخاب مناسب ترین نوع تسمه کنید.

از جمله انواع تسمه های حمل بار می‌توانیم به تسمه‌های پلی استر، نایلون، پلی پروپیلن و فولادی اشاره کنیم که هرکدام می‌توانند برای هر بار مجزا، مورد استفاده قرار گیرند.

تسمه های حمل بار

4.نوع قلاب مناسب

قلاب یکی از موارد مهم در هنگام استفاده از تسمه حمل بار به حساب می‌آید. شما موظف هستید در مواقعی که بار را حمل می‌کنید، از قلاب مناسب استفاده کنید. در واقع قلاب‌ها در هربارحمل بار توسط تسمه می‌بایست مورد استفاده قرار گرفته تا  اینکار دردسرساز نشود.

با این حال، باید توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب قلاب مناسب با وزن بار اطمینان حاصل کنید. همچنین علاوه بر این موضوع، باید توجه کنید که قلاب به طور کامل به تسمه متصل شده باشد تا از جداشدن بار یا تسمه و آسیب به آنها جلوگیری شود.

5.بررسی تسمه

تسمه مورد استفاده می‌بایست قبل از هر حمل بار بررسی شود. تسمه‌های حمل بار در مواقعی که از آن استفاده نمی‌کنید ممکن است دچار آسیب شوند. از این رو بهتر است قبل از استفاده از آنها، مورد بررسی قرار بگیرند.

هرگونه آسیب اعم از خراش، شکستگی، ترک، سایش و یا مواردی از این قبیل، می‌بایست شناسایی گردد تا در صورت لزوم، اقدام به تعویض تسمه حمل بار کنید.

6.بررسی نحوه بسته شدن تسمه

بسته شدن تسمه معمولا در مواقعی که به صورت اصولی انجام می‌شوند، دارای تکنیک‌هایی است. از این رو، به این نکته دقت داشته باشید که در هنگام بسته شدن تسمه، بار به طور کامل بسته شده باشد تا از جا به جایی و آسیب در هنگام حمل و نقل در امان باشید.

7.بررسی پوشش تسمه

تسمه ها معمولا باید دارای پوششی باشد که در برابر شرایط آب و هوایی، خوردگی و سایر موارد و آسیب های محیطی اینچنین مقاوم باشد.

8.تنظیم تسمه

سعی کنید در هنگام حمل بار، تسمه را به درستی تنظیم نمایید تا دچار آسیب هایی مثل حرکت بار در هنگام حمل و نقل نشوید. به طور کلی، زمانی که تسمه باتوجه به وزن و حجم بار تنظیم شده باشد، می‌توان از بروز برخی آسیب‌ها جلوگیری کرده و از حرکت بار نیز مطمئن شد.

*نکته: پیشنهاد می‌کنیم تا از این نکات یک چک لیست تهیه کنید تا هیچگاه در هنگام بکارگیری تسمه حمل بار دچار مشکل نشوید.

تنظیم تسمه حمل بار

در آخر

در این مطلب به مواردی که در بکارگیری تسمه حمل بار اهمیت دارند اشاره شده است. شما می‌توانید تمامی این موارد را به صورت یک چک لیست دربیاورید و از طریق آن، از آسیب هایی که ممکن است در هنگام بکارگیری تسمه حمل بار به وجود بیاید جلوگیری کنید.

امروزی بسیاری از شرکت های صنعتی مثل شرکت استحکام از تسمه های حمل بار برای حمل نقل استفاده می‌کنند. این تسمه ها به صورت دوره‌ای مورد بررسی قرار گرفته و در صورت لزوم و تشخیص کارشناسان شرکت استحکام مورد تعویض قرار خواهند گرفت.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user