تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
3 فروردین 1402

تسمه بکسل آفرود | در شرایط اضطراری با بهترین تجهیز خودروی خود را بکسل کنید

با تسمه بکسل آفرود، بکسل کردن دیگر دشوار نیست

اگر با خودروهای آفرودی و به‌طور کلی سفرهای آفرودی آشنا باشید، حتما می‌دانید که در بسیاری از موارد، این خودروها به بکسل کردن نیاز دارند. چرا که در مسیرهای آفرودی موانع زیادی مانند زمین‌های گلی یا رمل‌های شنی وجود دارند که می‌توانند باعث توقف کامل خودروهای آفرودی شوند. آفرودبازها از تجهیزات متخلفی برای بکسل خودروهای خود یا همسفرانشان استفاده می‌کنند. از جمله این تجهیزات می‌توان به سیم بکسل، زنجیر، طناب و … اشاره کرد. اما از میان تمام این تجهیزات، تسمه بکسل آفرود مستحکم‌ترین، مقرون‌به‌صرفه‌ترین و ایمن‌ترین تجهیز برای بکسل خودروهای سنگین آفرودی به‌شمار می‌آید. در این مطلب از استحکام بلت، با تسمه بکسل آفرود و مزایای آن آشنا می‌شویم.

تسمه بکسل آفرود چیست؟

تسمه بکسل آفرود نوعی از تسمه‌های حمل بار است که از متریالی با نام پلی‌استر تولید می‌شوند. این تسمه‌های بسیار مستحکم، ظرفیت کششی بالایی دارند و بسته به مدل خود می‌توانند بین 400 کیلوگرم تا 12 تن وزن خودروهای آفرودی را تحمل کنند. برای تولید این تسمه‌ها، پلی‌استر بافته می‌شود و برای افزایش مقاومت کششی برخی مواد افزودنی به آن‌ها اضافه می‌شود.

تسمه بکسل آفرود چیست؟
تسمه بکسل آفرود چیست؟

ویژگی‌های منحصربه‌فرد تسمه بکسل آفرود

تسمه‌های بکسل آفرود طی سال‌های اخیر توانسته‌اند جایگزین انواع تجهیزات سنتی مورد استفاده برای بکسل خودروهای آفرودی شوند. تجهیزاتی مانند طناب‌ها، سیم‌های بکسل و حتی زنجیر که باوجود توانایی مناسب، مشکلاتی نیز داشته‌اند. ویژگی‌های منحصربه‌فرد تسمه بکسل آفرودی باعث شده که این تجهیزات سنتی به‌صورت کامل کنار گذاشته شوند. در ادامه با این ویژگی‌ها آشنا می‌شویم.

قیمت مناسب

یکی از مهم‌ترین مزایای تسمه‌های بکسل آفرود، قیمت بسیار مناسب آن‌ها است. این تسمه‌ها نسبت به سیم بکسل و یا زنجیر قیمت پایین‌تر و استحکام بالاتری دارند. به همین خاطر بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. البته باید اشاره کرد که طناب‌های مخصوص بکسل قیمت پایین‌تری نسبت به تسمه‌های بکسل آفرود دارند. اما این طناب‌ها اصلا مقاومت بالایی نداشته و ظرفیت کششی آن‌ها بسیار پایین است. درواقع اگر به تجهیزی مستحکم و مقرون‌به‌صرفه نیاز دارید، تسمه‌های بکسل آفرود بهترین گزینه هستند.

جابه‌جایی آسان به علت وزن پایین

یکی از مشکلات اصلی زنجیرها و سیم‌های بکسل، وزن و حجم بسیار بالای آن‌ها است. به همین خاطر جابه‌جایی آن‌ها در سفرهای آفرودی بسیار دشوار می‌باشد. درصورتی‌که تسمه‌های بکسل آفرود بسیار سبک بوده و حجم بسیار کمی را اشغال می‌کنند. به همین خاطر می‌توان به‌راحتی آن‌ها را درون خودروهای آفرودی قرار داد و جابه‌جا کرد.

کاربری فوق‌العاده آسان

برای اتصال سیم بکسل، طناب و زنجیر به خودروهای آفرودی به تجهیزات خاصی نیاز است. از طرف دیگر روش اتصال این تجهیزات برای بکسل خودروهای آفرودی نیز بسیار دشوار و زمان‌بر می‌باشد. درصورتی‌که تسمه بکسل آفرود بدون هیچ تجهیزات جانبی خاصی به خودروهای آفرودی متصل شده و امکان بکسل آسان آن‌ها را فراهم می‌کند. این تسمه‌ها به‌هیچ‌عنوان گره نمی‌خورند و به علت وزن پایین، اتصال آن‌ها نیز آسان است. پس اگر کاربری برای شما اهمیت بالایی دارد، پیشنهاد می‌کنیم این تسمه‌ها را انتخاب کنید.

تنوع بالای مدل‌های تسمه بکسل آفرود
تنوع بالای مدل‌های تسمه بکسل آفرود

ظرفیت کششی بسیار بالا

به علت استفاده از پلی‌استر و دیگر افزودنی‌های خاص در تسمه‌های بکسل آفرود، این تجهیزات ظرفیت کششی بالایی دارند. به شکلی که در ساده‌ترین مدل، یک تسمه بکسل آفرود می‌تواند تا 400 کیلوگرم بار را به‌آسانی و بدون هیچ‌گونه فشار جابه‌جا کند. درصورتی‌که زنجیر و سیم بکسل در برابر شک هنگام بکسل بسیار ضعیف هستند و امکان پارگی آن‌ها وجود دارد. به همین خاطر ایمنی استفاده از تسمه‌های بکسل آفرود بسیار بالاتر از تجهیزات دیگر است.

تنوع بالای مدل‌های تسمه بکسل آفرود

شما بسته به وزن خودروی خود یا همسفرانتان، می‌توانید انواع تسمه بکسل آفرود را خریداری کنید. این تسمه‌ها ظرفیت کششی بسیار بالایی دارند و می‌توانند تا 12 تن وزن خودرو را به‌آسانی تحمل کنند. همچنین در صورت استفاده از روش اتصال U شکل، ظرفیت کششی آن‌ها دو برابر می‌شود.

کدام تسمه‌های موجود در بازار برای بکسل آفرود مناسب هستند؟

همان‌طور که عنوان شد، تسمه‌های بکسل آفرود درواقع در زیرمجموعه تسمه‌های حمل بار قرار می‌گیرند. به همین خاطر شما باید در هنگام خرید تسمه، حتما تسمه‌های مخصوص آفرود را خریداری کنید. تسمه‌های مخصوص بکسل آفرود دارای ویژگی‌های مشخصی مانند ظرفیت کششی بالا و ابعاد مناسب برای بکسل خودروها در شرایط سخت هستند. همچنین برند تولیدکننده تسمه بکسل آفرود نیز پارامتری است که در هنگام انتخاب تسمه باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

در ادامه با مشخصه‌های فنی تسمه‌های مخصوص بکسل آفرود آشنا می‌شویم:

  • ظرفیت کششی: یکی از مهم‌ترین پارامترهای یک تسمه بکسل آفرود حرفه‌ای، ظرفیت کششی بالای آن است. چرا که تسمه‌های مخصوص بکسل خودروهای آفرودی باید بتوانند ظرفیت کششی بالاتر از حداقل 2 تا 4 تن داشته باشند. چرا که خودروهای آفرودی عموما بیشتر از 2 تن وزن دارند. برای مثال خودروی پاترول که از محبوب‌ترین خودروهای آفرودی در ایران به‌شمار می‌آید، در نسخه استاندارد (بدون هیچ‌گونه تجهیزات آفرودی) نزدیک به 2 تن وزن دارد. پس شما باید به سراغ تسمه‌ای بروید که ظرفیت کششی بالاتر از 2 تن و حداکثر 6 تن را داشته باشد. تسمه‌های معمولی و دوبل حمل بار برای بکسل خودروهای آفرودی گزینه‌ای ایده‌آل به‌شمار می‌آیند
  • ابعاد: با توجه به این که در هنگام بکسل کردن خودروهای آفرودی باید یک فاصله استاندارد میان دو خودرو وجود داشته باشد، تسمه مورد نظرتان باید از ابعاد و به‌خصوص طول مناسبی برخوردار باشد. برای مثال تسمه‌های بکسل آفرود با طول 4 متر یا بیشتر گزینه‌ای مناسب برای بکسل خودروهای آفرودی به‌شمار می‌آیند. همچنین با افزایش طول، شما می‌توانید از روش اتصال U شکل برای افزایش ظرفیت کششی تسمه در صورت افزایش وزن خودروها استفاده کنید
  • برند تولیدکننده: تسمه‌های بکسل آفرود، بسته به برند تولیدکننده دارای کیفیت و مشخصات فنی متغیری هستند. به همین خاطر تنها به سراغ محصولات شرکت‌های معتبر و باسابقه بروید.
بهترین تولیدکننده تسمه‌های بکسل آفرود
بهترین تولیدکننده تسمه‌های بکسل آفرود

استحکام بلت؛ بهترین تولیدکننده تسمه‌های بکسل آفرود

اگر اهل سفرهای آفرود هستید و می‌خواهید همواره یک تجهیز کارآمد و ایمن برای بکسل خودروی خود یا همسفرانتان در اختیار داشته باشید، تسمه بکسل آفرود بهترین تجهیز برای شما است. شرکت استحکام بلت به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین و باسابقه‌ترین تولیدکنندگان انواع تسمه‌های حمل بار از جمله تسمه بکسل آفرود شناخته می‌شود. ما در ساخت تسمه‌های خود از بهترین مواد اولیه و پیشرفته‌ترین متدهای روز دنیا برای بافت استفاده می‌کنیم. شما می‌توانید انواع تسمه بکسل مورد نیازتان را از مجموعه ما خریداری کنید. برای اطلاع از شرایط ثبت سفارش و یا قیمت‌های روز، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user