تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
11 اسفند 1401

تولید تسمه حمل بار برزنتی | مشخصات، مزایا و روش تولید

تسمه حمل بار برزنتی در مدل‌های متنوعی تولید می‌شود

برای مهار بارهای سنگین از تجهیزات مختلفی مانند تسمه، ‌زنجیر و سیم بکسل استفاده می‌شود. هر یک از این تجهیزات مزایا و معایب خود را دارند. اما برای مهار بارهای سنگین، تسمه حمل بار برزنتی گزینه‌ای ایده‌آل به‌شمار می‌آید. چرا که تسمه‌های حمل بار برزنتی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ هستند و هیچ‌گونه آسیبی به بارهای حساس وارد نمی‌کنند. به علت استفاده از برزنت در ساخت این نوع تسمه حمل بار، مقاومت بالایی در برابر تنش‌های بارهای سنگین دارد و از طرف دیگر هیچ خط‌وخشی روی بار ایجاد نمی‌کند. در این مطلب با روش تولید تسمه حمل بار برزنتی، مزایا و مشخصات آن آشنا می‌شویم.

تسمه حمل بار برزنتی چیست؟

تسمه‌های حمل بار انواع متخلفی دارند که تسمه حمل بار برزنتی یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها است. درواقع به علت استفاده از پارچه برزنت در تولید این نوع تسمه‌ها، به آن‌ها تسمه حمل بار برزنتی گفته می‌شود. تسمه برزنتی از نظر تحمل وزن بارهای سنگین بسیار مقاومت است و به همین خاطر برای مهار انواع بارها از آن استفاده می‌شود. تسمه‌های حمل بار برزنتی با عرض، ضخامت و متراژ متفاوتی تولید می‌شوند تا افراد بسته به کاربری مورد نظرشان، از آن‌ها برای حمل بار استفاده کنند.

یکی دیگر از نکاتی که باید درباره این تسمه‌های حمل بار بیان شود، رنگ‌بندی آن‌ها است. بسته به میزان مقاومت و ضریب امنیتی تسمه حمل بار برزنتی، رنگ‌بندی این تسمه‌ها می‌تواند متفاوت باشد. البته برخی شرکت‌ها تمام تسمه‌های حمل بار برزنتی خود را با یک رنگ واحد تولید می‌کنند. به‌طور کلی تسمه‌های حمل بار برزنتی از نظر شکل و روش اتصال در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند.

تسمه حمل بار برزنتی
تسمه حمل بار برزنتی

 

فرایند تولید تسمه حمل بار برزنتی در کارخانجات حرفه‌ای

روش تولید تسمه حمل بار برزنتی با تولید دیگر تسمه‌های حمل بار تفاوت خاصی ندارد. فرایند تولید تسمه حمل بار برزنتی به‌صورت کلی شامل بافت تسمه با استفاده از پلی‌استر مقاوم می‌شود. باید اشاره کرد که در کنار پلی‌استر، از افزودنی‌های دیگری برای افزایش مقاومت کششی محصول نیز استفاده می‌شود. تولید تسمه حمل بار برزنتی با استفاده از دستگاه‌های مخصوص بافت انجام می‌شود و تمام فرایند خودکار است. همچنین بعد از پایان فرایند تولید، میزان بار مجاز قابل حمل با تسمه حمل بار برزنتی نیز روی آن حک می‌شود.

تسمه حمل بار برزنتی چه مزایایی دارد؟

بعد از آشنایی با فرایند تولید تسمه حمل بار برزنتی، نوبت آن است که با مزایای این محصول آشنا شویم. همان‌طور که اشاره شد، از این تسمه در حمل انواع بارهای سبک و سنگین استفاده می‌شود. علت اصلی این محبوبیت، مزایای بی‌شمار تسمه‌های حمل بار برزنتی است. برای مثال این نوع تسمه‌های حمل بار پهنای مناسبی دارند و هیچ‌گونه آسیبی به بارهای حساس وارد نمی‌کنند. در ادامه با برخی از مزایای مهم تسمه حمل بار برزنتی آشنا می‌شویم.

پهنای مناسب برای مهار بارهای حساس

در هنگام جابه‌جایی بارهای حساس که بدنه‌ای آسیب‌پذیر دارند، استفاده از مهارکننده‌هایی مانند زنجیر یا سیم بکسل می‌تواند باعث خرابی بار شود. به همین خاطر باید از مهارکننده‌ای استفاده کرد که به بدنه بار هیچ‌گونه آسیبی وارد نکند. تسمه حمل بار برزنتی به علت پهنای مناسب، فشار وارده بر بار را کاملا تقسیم کرده و هیچ‌گونه آسیبی به بدنه آن وارد نمی‌کند. به همین خاطر برای مهار بارهایی مانند قایق، کشتی، دستگاه‌های صنعتی بزرگ، وسایل منزل، حمل بار با جرثقیل و … از تسمه حمل بار برزنتی استفاده می‌شود.

تسمه حمل بار برزنتی
تسمه حمل بار برزنتی

ایمنی بیشتر نسبت به سیم بکسل و زنجیر

به علت توانایی بالای تسمه حمل بار برزنتی در مهار بارهای سنگین، ایمنی آن نسبت به سیم بکسل و زنجیر بیشتر است. همچنین برخلاف این دو مهارکننده، تسمه حمل بار برزنتی به‌هیچ‌عنوان پاره نمی‌شود. از طرف دیگر باید گفت که تمامی تسمه‌های حمل بار برزنتی دارای ضریب مجاز حمل بار هستند. به همین خاطر به‌صورت کامل می‌توان بار مجاز قابل مهار با این تسمه‌ها را مشخص کرد تا میزان بار مهار شده از حد مجاز بیشتر نمی‌شود.

آسان بودن استفاده از تسمه حمل بار برزنتی

برای اتصال و استفاده از تسمه‌های حمل بار برزنتی، به هیچ‌گونه تجهیزات اضافی نیاز ندارید. درصورتی‌که زنجیرها و سیم‌های بکسل باید با انواع تجهیزات به بار متصل شوند. در زمان تولید تسمه حمل بار برزنتی، قلاب‌هایی روی این تسمه‌ها تعبیه می‌شود تا اتصال تسمه با آن‌ها صورت گیرد.

امکان استفاده در محیط‌های پرخطر

تسمه‌های حمل بار برزنتی از دو جهت برای استفاده در محیط‌های پرخطر ایده‌آل هستند. در جهت اول، این نوع تسمه‌ها برخلاف زنجیرها هیچ‌گونه جرقه‌ای تولید نمی‌کنند و در نتیجه در محیط‌هایی که در آن‌ها سوخت و مایعات قابل اشتعال وجود دارد، استفاده از تسمه‌های حمل بار برزنتی بی‌خطر است. از طرف دیگر، تسمه‌های حمل بار برزنتی رسانا نیستند و می‌تواند در محیط‌هایی که خطر نشتی برق وجود دارد نیز به‌آسانی و با امنیت بالا از آن‌ها استفاده کرد.

قیمت بسیار مناسب

یکی از مهم‌ترین مزایای تسمه‌های حمل بار برزنتی، قیمت بسیار مناسب آن‌ها است. برخلاف دیگر مهارکننده‌ها، این تسمه‌های حمل بار را می‌توان با قیمت بسیار مناسبی خریداری کرد. باید اشاره کرد که قیمت مناسب در کنار کیفیت ساخت بالا، این نوع مهارکننده‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای شرکت‌های باربری و کارخانجات تبدیل می‌کند.

تسمه حمل بار برزنتی
تسمه حمل بار برزنتی

مشخصات انواع پرکاربرد تسمه حمل بار برزنتی

تسمه حمل بار برزنتی بسته به میزان حمل بار و متراژ دسته‌بندی می‌شود. شما می‌توانید تسمه‌هایی 1 الی 12 متری را خریداری کنید. همچنین تسمه‌های حمل بار از نظر ظرفیت تحمل بار نیز در مدل‌های 1 تن الی 100 تن در بازار موجود هستند. باید اشاره کرد که محصولات شرکت‌های مختلف ممکن است از نظر متراژ و میزان تحمل بار تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند.

استحکام بلت؛ بهترین مرجع تولید تسمه حمل بار برزنتی در ایران

اگر قصد خرید یک مهارکننده قدرتمند، ایمن و مقرون‌به‌صرفه را دارید، تسمه‌های حمل بار برزنتی بهترین گزینه برای شما هستند. شرکت نوار باقی استحکام با نام تجاری استحکام بلت یکی از معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده این نوع تسمه‌های حمل بار در ایران به‌شمار می‌آید. ما با استفاده از دانش به‌روز، پیشرفته‌ترین تجهیزات و بهترین مواد اولیه، تسمه‌های حمل بار برزنتی با توانایی تحمل تا 100 تن بار را تولید می‌کنیم. شما می‌توانید انواع تسمه‌های حمل بار برزنتی و مدل‌های دیگر را از مجموعه ما به‌صورت مستقیم خریداری کنید تا مهار بارهایتان در امنیت کامل انجام شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user