تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
8 بهمن 1401

ساختار تسمه حمل بار | آنچه در مورد متریال و اجزای این تسمه باید بدانید

ساختار تسمه حمل بار؛ ضرورتی برای استفاده بهینه از این تسمه‌ها

تسمه حمل بار همان‌طور که از نام آن مشخص است برای جابه‌جا کردن اشیا در مقدار و وزن خیلی زیادی که به شکل‌های مختلف و نامتقارن هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تسمه در دسته تجهیزات کار در ارتفاع قرار دارد. ساختار تسمه حمل بار به طور کلی دارای بافت نرم و منعطف است و در نتیجه می‌توان با کمک آن وسایل سنگین و حجیم را به‌ویژه در صورت وجود ابعاد نامساوی، بدون اینکه به آن‌ها آسیبی برسد جابه‌جا کنیم. از این رو برای استفاده بهینه از این تسمه‌ها متناسب با نیاز کسب‌وکار خود، شناخت این ساختار یک ضرورت است. در این مطلب با مفهوم، ساختار تسمه حمل بار و مواد اصلی تشکیل دهنده آن آشنا می‌شویم.

استفاده بهینه از تسمه‌های حمل بار
استفاده بهینه از تسمه‌های حمل بار

تسمه حمل بار چیست؟

در برخی مواقع دیده می‌شود که افراد در شغلی فعالیت می‌کنند که لازم است حتما وسایل را از جایی به جای دیگر حمل کنند، در این جابه‌جایی نباید فشار مضاعفی به فرد و هیچ گونه آسیبی به وسایل وارد شود. برای جابجایی بهینه و موفق وسایل و اشیا سنگین، لازم است که حتما تجهیزات مناسبی را در اختیار داشته باشیم تا مشکلی ایجاد نشود. یکی از این تجهیزات، تسمه حمل بار است که می‌تواند از جنس یا ترکیبی از جنس‌های پارچه و پلی استر باشد و دارای دو قطعه فلزی (قلاب) است که جسم را محکم نگه می‌دارد.

تسمه حمل بار مناسب بالا بردن و جابه‌جایی بارهایی با وزن بسیار سنگین است و بر خلاف دیگر تجهیزات حمل، کاملا مقرون‌به‌صرفه می‌باشد. این تسمه‌ها  به‌صورت کاملا استاندارد در تولیدی‌های مختلف در حال تولید و عرضه هستند. روی هر کدام از این تسمه‌ها مشخصات جنس تشکیل دهنده به منظور تعیین ساختار تسمه حمل بار، کارخانه تولید کننده، شماره استاندارد، کد رهگیری، علامت استاندارد، فاکتور ایمنی و نیز جدول بارگذاری بر اساس روش استفاده درج شده است.

تسمه حمل بار ماندگاری خوبی دارد که باعث می‌شود تا افراد بسیار زیادی در کسب‌وکار خود به آن اعتماد کنند. البته تسمه‌های حمل بار می‌توانند در ماشین‌های جرثقیل هم استفاده شوند. در بیشتر جرثقیل‌ها وسایلی که حمل یا بلند می‌شوند در حدود چند تن هستند و مسلما ساختار تسمه باید به گونه‌ای باشد که وقتی در ارتفاع‌های بالا هم قرار می‌گیرد دچار پارگی نشود. در نظر داشته باشید که تسمه حمل باری که در ارتفاع می‌باشد با نوع عادی فرق می‌کند و از مواد اولیه ویژه‌ای تهیه می‌شود.

ساختار تسمه‌ حمل بار

همان‌طور که اشاره شد ساختار تسمه حمل بار از جنس‌های مناسبی تشکیل می‌شود که توانایی و مقاومت بسیار بالایی در زمان حمل و بالا بردن بار سنگین داشته باشد از این رو این تسمه‌ها معمولا از جنس پلی استر بافته می‌شوند. اما نکته قابل توجه این است که در موارد خاص و کاربردهای دیگر از تسمه‌های حمل بار متناسب با نوع نیاز کسب‌وکار، این تجهیزات ممکن است از جنس کنفی، برزنتی و ابریشمی ساخته شوند. از این رو در ادامه با ساختار تسمه‌ حمل بار و جنس آن آشنا می‌شویم.

جنس پارچه‌ای تسمه حمل بار
جنس پارچه‌ای تسمه حمل بار

جنس پارچه‌ای

در هر صنفی که مشغول به کار هستید حتما برای حمل‌ونقل وسایل و اشایا مربوطه و یا بسته‌بندی آن‌ها، داشتن تسمه حمل بار یکی از الزامات کار شما است. این نوع از تجهیزات به دلیل ساختار تسمه‌ حمل بار از جنس پارچه، بسیار مقاوم بوده و با میزان تحمل مقاومت متفاوتی تولید و به بازار عرضه می‌شود. تسمه حمل بار پارچه‌ای حتی برای اجسام ظریف و حساس نیز مورد استفاده است و نحوه اتصال آن این امکان را فراهم می‌کند تا در مدل‌های مختلفی بسته شده و از جابه‌جایی و تکان خوردن بار جلوگیری کند.

مواد مصنوعی در ساختار تسمه‌ حمل بار

باید ساختار تسمه‌ حمل بار را از نظر وجود مواد مصنوعی و کاربردهای آن‌ها در هنگام تهیه این تسمه‌ در نظر بگیرید. تسمه‌هایی با ساختار متریال مصنوعی از روکش نایلونی یا پلی استر ساخته می‌شوند تا برای کاربردهای مختلف و سنگین مناسب باشند. هنگام انتخاب یک جنس تسمه، توصیه می‌کنیم که مقاومت آن ماده در برابر مواد شیمیایی خاص، مقاومت در برابر دما و کشش را در نظر بگیرید.

از جمله مواد مصنوعی موجود در ساختار تسمه‌های حمل بار عبارت‌اند از:

  • نایلون: نایلون پرمصرف‌ترین جنس تسمه حمل بار با مواد مصنوعی است. نایلون تحت تاثیر گریس و روغن قرار نمی‌گیرد و این ماده دارای مقاومت شیمیایی عالی در برابر آلدئیدها، اترها و محیط‌های قلیایی قوی است. با این حال، تسمه‌های نایلونی برای استفاده با اسیدها و مواد سفید کننده یا در دمای بیش از 90 درجه سانتی‌گراد مناسب نیستند. همچنین ظرفیت کشش یک تسمه نایلونی تقریبا 8 تا 10 درصد است
  • پلی استر: تسمه‌های پلی استر عمدتا در شرایطی استفاده می‌شوند که اسید وجود دارد و حداقل میزان کشش مورد نظر است. پلی استر تحت تاثیر اسیدهای رایج و عوامل سفید کننده قرار نمی‌گیرد، اما این ماده برای استفاده در شرایطی که اسید سولفوریک غلیظ و قلیایی وجود دارد نامناسب است. همچنین پلی استر در مکآن‌هایی که دما از 90 درجه سانتی‌گراد فراتر می‌رود نامناسب است. همچنین ظرفیت کشش اسمی یک تسمه پلی استر تقریبا 3٪ است
خرید باکیفیت‌ترین تسمه‌ حمل بار
خرید باکیفیت‌ترین تسمه‌ حمل بار

خرید باکیفیت‌ترین تسمه‌ حمل بار با ساختار متناسب با نیاز کسب‌وکار شما

شرکت تولید تسمه استحکام بهترین گزینه در زمینه تولید و ساخت تسمه‌های حمل بار است. ساختار تسمه‌ حمل بار این شرکت عمدتا از جنس پلی استر مقاوم خارجی می‌باشد که با دستگاه‌های تمام اتوماتیک جدید بافته شده است. کاربرد این تسمه‌ها در امر لیفتینگ و بلند کردن اجسام تا وزن ۶۰ تن و مهار بارهای سنگین و انواع و اقسام کارهای صنعتی دیگر می‌باشد.

این تسمه‌ها به ۴ صورت نرمال و دوبل سه لایه و چهار لایه برای بلند کردن باره‌ای سنگین تا حدود صد تن به‌صورت انحصاری در این شرکت تولید می‌گردد. همچنین کلیه بارهای تولیدی دارای ضریب ایمنی از ۳ تا ۶ است که می‌توان جهت درخواست‌های مختلف و کاره‌ای گوناگون به نسبت درخواست مشتری جنس و ساختار دلخواه را تحویل دهیم.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user