تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
21 شهریور 1403

مزایای استفاده از تسمه بکسل

جابه‌جایی ایمن خودروها با استفاده از تسمه بکسل

زمانی که در جاده در حال رانندگی هستید، ممکن است خودروی شما به‌خاطر دلایل مختلفی خراب شود و نتواند به حرکت خود ادامه دهد. در این شرایط باید آن را بکسل کنید و به نزدیک‌ترین تعمیرگاه برسانید. عده‌ای از افراد برای بکسل کردن خودرو از طناب استفاده می‌کنند که برخلاف استفاده آسان، عمر مفید و سطح ایمنی پایینی دارد. عده دیگری این کار را با سیم‌بکسل انجام می‌دهند که تا حدودی سنگین و نصب آن سخت است. با این توضیحات بهترین انتخاب در این شرایط استفاده از تسمه بکسل است که ویژگی‌های مثبت فراوانی دارد. به همین بهانه در این مطلب به بررسی مزایای استفاده از تسمه بکسل می‌پردازیم.

جابه‌جایی ایمن خودروها با استفاده از تسمه بکسل

مزایای استفاده از تسمه بکسل چه مواردی هستند؟

تسمه‌های بکسل به‌عنوان جایگزین جدیدتر سیم‌بکسل شناخته می‌شوند و می‌توان آن‌ها را برای کشیدن خودروهای مختلف مورداستفاده قرارداد. در ساخت این ابزار کاربردی از الیاف صنعتی استفاده می‌شود که ویژگی‌های مثبت متعددی را به وجود می‌آورد. در ادامه مزایای تسمه بکسل را بادقت مرور می‌کنیم.

حمل‌ونقل آسان

اولین مزیت تسمه در مقایسه با سیم‌بکسل حجم کمتر و قابلیت جمع‌شدن آن است. تسمه‌ها دارای ساختاری از جنس الیاف هستند و می‌توان به‌آسانی آن‌ها را رول کرد تا کمترین فضای ممکن را اشغال کنند. تسمه همچنین وزن کمی دارد که موجب می‌شود حمل‌ونقل آن آسان باشد.

تنوع در اندازه

برای این که در جاده‌های مختلف بتوان از تسمه برای بکسل کردن خودروها استفاده کرد، ما در کارخانه استحکام این محصول را با متراژ طولی مختلف تولید می‌کنیم. تسمه‌های کوتاه برای جاده‌های شهری مناسب هستند و می‌توان از تسمه‌های طولانی در مسیرهای کویری و جاده‌های بین‌شهری استفاده کرد.

رنگی بودن

برای این که خطر تصادف با خودروهای در حال بکسل کاهش پیدا کند، تسمه‌ها به‌صورت رنگی تولید می‌شوند تا برخلاف سیم‌بکسل بیشتر در معرض دید قرار داشته باشند. از رنگ‌ها همچنین برای تعیین بیشینه تحمل وزن تسمه استفاده می‌شود و تسمه‌های دارای رنگ متفاوت، عملکرد متفاوتی دارند.

تسمه بکسل

قیمت مقرون‌به‌صرفه

در ساخت تسمه حمل بار از الیاف مصنوعی استفاده می‌شود که از فراورده‌های پتروشیمی هستند. این الیاف‌ها به‌صورت عمده تولید می‌شوند و در مقایسه با فلزات به‌کاررفته در ساخت سیم‌بکسل از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند. این مسئله تسمه بکسل را به یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای موارد ضروری در جاده تبدیل می‌کند.

برخی از انواع الیاف‌های به‌کاررفته در تولید تسمه بکسل عبارت‌اند از:

  • پلی‌استر: یکی از پرمصرف‌ترین انواع الیاف صنعتی است که می‌توان از آن برای ساخت تسمه‌های طولانی و مقاوم استفاده کرد. پلی‌استر خواص مکانیکی متعددی دارد و در اثر کشش پاره نمی‌شود
  • پلی‌پروپیلن: این الیاف صنعتی در برابر سوختن و اصطکاک از خود مقاومت نشان می‌دهد. پلی‌پروپیلن از قیمت مناسب‌تری نسبت سای انواع الیاف برخوردار است

نایلون: مقاومت کششی نایلون بسیار بالا است و به همین دلیل می‌توان از آن برای ایجاد خاصیت انعطاف‌پذیری تسمه استفاده کرد

عدم زنگ‌زدگی

یکی دیگر از مزایای استفاده از تسمه بکسل این است که می‌توان آن‌ها را شست‌وشو داد. تسمه‌ها در شرایط مختلف ممکن است چرب و کثیف شوند؛ اما در این حالت با آب و مواد شوینده می‌توانید عمر مفید آن‌ها را افزایش دهید. تسمه همچنین برخلاف سیم‌بکسل زنگ نمی‌زند و می‌توان از آن در جاده‌های بارانی و مرطوب نیز استفاده کرد.

تحمل وزن و فشار بالا

خودروها وسایل سنگینی هستند که برای کشیدن آن‌ها به یک ابزار قدرتمند نیاز دارید. تسمه بکسل به دلیل طراحی ویژه خود تحمل بالایی در برابر وزن دارد و تحت‌فشار دچار پارگی نمی‌شود. اگر شما بیشینه تحمل وزن تسمه را رعایت کنید، خطر پاره شدن و بروز آسیب به بافت تسمه بکسل کاهش پیدا می‌کند. در کارخانه استحکام برای اطمینان از کیفیت تسمه‌های تولیدی، آن‌ها طی مراحل مختلف توسط متخصصان آزمایش می‌شوند.

کاهش لرزش

در زمان استفاده از سیم‌بکسل، لرزش‌های زیادی در خودرو احساس می‌شود که ناشی از فشار بالای وارده به آن است. اما تسمه‌ها عملکردی متفاوت دارند زیرا بافت آن‌ها به‌گونه‌ای است که فشار در آن تقسیم می‌شود و لرزش کمتر در خودرو احساس می‌شود.

برخی از مزایای کاهش لرزش عبارت‌اند از:

  • ترمزگیری آسان: در این شرایط ترمزگرفتن راحت‌تر است؛ زیرا راننده نیازی به اعمال فشار به پدال ترمز ندارد و می‌تواند به‌‌آسانی خودرو را کنترل کند
  • بهبود فرمان‌پذیری: لرزش موجب می‌شود که راننده مجبور به چرخاندن مداوم فرمان خودرو شود. اما با استفاده از تسمه فرمان‌پذیری راحت‌تر صورت می‌گیرد

عدم بروز آسیب

یکی دیگر از مزایای استفاده از تسمه بکسل در مقایسه با سیم‌بکسل این است که خطر آسیب جسمانی کاهش پیدا می‌کند. بافت فلزی سیم‌بکسل تیز و برنده است و می‌تواند دست افراد را زخمی کند؛ تسمه اما به دلیل جنس نرم‌تر خود به دست افراد آسیب نمی‌رساند و در صورت تماس با بدنه خودرو نیز روی آن خط‌وخش ایجاد نمی‌کند.

نصب آسان

در دو سر تسمه بکسل از قلاب استفاده می‌شود که می‌توان آن را به‌آسانی به گیره بکسل خودرو متصل کرد. تسمه همچنین گره نمی‌خورد و نگرانی از بابت درهم‌پیچیده شدن آن وجود ندارد؛ پس از اتمام کار نیز می‌توان آن را به‌راحتی جمع کرد.

استحکام بلت؛ برترین مرجع خرید انواع تسمه بکسل

استحکام بلت؛ برترین مرجع خرید انواع تسمه بکسل

مجموعه استحکام بلت یکی از بهترین تولیدکنندگان انواع تسمه بکسل است که محصولات درجه یک را با قیمت‌هایی رقابتی به مشتریان خود عرضه می‌کند. ما در این مجموعه با استفاده از بهترین مواد اولیه و بهره‌گیری از دانش نیروهای متخصص توانسته‌ایم انواع تسمه را مطابق با استانداردهای جهانی تولید کنیم. تمامی محصولات ما دارای ضمانت کیفیت هستند و به‌صورت ارسال اکسپرس به شما تحویل داده می‌شوند. شما می‌توانید انواع تسمه بکسل و حمل بار را به‌صورت آنلاین از سایت استحکام بلت خریداری کنید.

سؤالات متداول

آیا می‌توان تسمه بکسل را شست‌وشو داد؟

بله؛ شما می‌توانید تسمه‌ها را بشویید؛ انجام این کار عمر مفید آن‌ها را بالا می‌برد.

آیا از تسمه بکسل می‌توان برای کشیدن خودروهای آفرود استفاده کرد؟

بله؛ شما می‌توانید باتوجه‌به وزن خودروی آفرود از تسمه بکسل با بیشینه تحمل وزن مناسب استفاده کنید.

چرا تسمه‌های بکسل به‌صورت رنگی تولید می‌شوند؟

از رنگ‌ها به‌عنوان راهنمای میزان تحمل وزن تسمه استفاده می‌شود. همچنین رنگی بودن تسمه موجب می‌شود رانندگان خودروهای دیگر، تسمه بکسل را ببیند و با آن برخورد نکنند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user