تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
14 خرداد 1402

مزایای استفاده از تسمه حمل بار | دلایل جایگزینی با سایر ابزارهای حمل بار

کاربرد گسترده تسمه حمل بار در صنعت

حمل و جابه‌جایی بار بخشی جدایی‌ناپذیر از صنایع مختلف است. به طور کلی در بسیاری از صنایع برای انتقال مصالح، مواد اولیه، تجهیزات و محصولات باید از ابزارآلات مخصوصی استفاده کنید که علاوه‌بر استحکام بالا، از قابلیت حمل بارهای سنگین برخوردار باشند و همچنین به بار شما آسیبی وارد نکنند. تسمه حمل بار یکی از کاربردی‌ترین ابزارآلات حمل بار به شمار می‌رود که جایگزینی مناسب برای سیم‌های بکسل و طناب‌های معمولی است. این تسمه‌ها با متریال و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند و توانایی قابل توجهی در حمل بارهای سنگین دارند. در این مطلب با مزایای استفاده از تسمه حمل بار و شیوه ساخت آن آشنا می‌شویم.

انواع مختلف تسمه حمل بار

روش تولید و انواع مختلف تسمه حمل بار

تسمه حمل بار یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای جابه‌جایی بارهای سنگین به شمار می‌آید که معمولا در کارخانه‌های بافندگی معتبر تولید می‌شوند. برای تولید این تسمه‌ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که می‌توان گفت روش دوخت پیوسته اصلی‌ترین راه برای تولید آن‌ها است.

به طور کلی برای افزایش اصطکاک سطح، پیشگیری از سایش بیش از اندازه و مقاومت در برابر اشعه خورشید، برای تولید تسمه‌های حمل بار از پلیمرها استفاده می‌کنند. پلی استر، نایلون‌ها و پلی‌ پروپیلن مهم‌ترین متریال برای ساخت این تسمه‌ها هستند. یکی از مزایای استفاده از تسمه حمل بار، برخورداری از تنوع بالا در زمینه متریال به کار رفته و کاربردهای آن است. این تسمه‌ها می‌توانند بارهایی تا وزن در حدود 50 تن را لیفت کنند. معمولا برای محافظت از بافت این تسمه‌ها آن‌ها را در یک روکش یا پوشش محافظ قرار می‌دهند.

مزایای استفاده از تسمه حمل بار نسبت به زنجیرها و سیم‌های بکسل

همان‌طور که اشاره کردیم، تسمه حمل بار جایگزینی بسیار مناسب برای انواع طناب‌ها، زنجیرها و سیم‌های بکسل به شمار می‌رود. در گذشته زنجیرها و سیم‌های بکسل نقشی اساسی در صنعت حمل بار ایفا می‌کردند ابزارهایی بسیار کاربردی بودند. با وجود این که این ابزارها همچنان توانسته‌اند جایگاه خود را در صنایع مختلف حفظ کنند، اما مزایای استفاده از تسمه حمل بار باعث شده است که بسیاری از افراد برای جابه‌جایی بارهای خود به سراغ استفاده از این ابزار کاربردی بروند.

ضریب اصطکاک بالا

یکی از مشکلات اصلی سیم‌های بکسل و زنجیرهای مخصوص لیفتینگ و حمل بار، پایین بودن ضریب اصطکاک آن‌ها است. در برخی از مواقع شما نیاز دارید که برای بلند کردن بار، آن را به طور مستقیم روی سطح زنجیر یا سیم بکسل قرار دهید و نمی‌توانید از یک قلاب برای جابه‌جایی آن استفاده کنید. در چنین مواردی بار از روی سطح زنجیر‌ها و سیم‌های بکسل سر می‌خورد و این ابزارها نمی‌توانند بار شما را به صورت ثابت نگه دارند. یکی از مزایای استفاده از تسمه حمل بار در برابر این سیم‌ها و زنجیرها برخورداری از ضریب اصطکاک بالا است که باعث افزایش چسبندگی این تسمه‌ها به سطح بار می‌شود. به این ترتیب بار شما از روی تسمه سر نمی‌خورد و در زمان لیفتینگ هیچ آسیبی به آن وارد نخواهد شد.

جلوگیری از آسیب‌دیدگی؛ از مزایای اصلی تسمه حمل بار

همان‌طور که می‌دانید، سیم‌های بکسل و زنجیرها قطر و ضخامت بسیار کم و سختی سطح بسیار بالایی دارند. این امر باعث می‌شود که این ابزارها در هنگام لیفت و حمل بارهایی که سطح حساس و نرمی دارند، به داخل سطح آن‌ها نفوذ کرده و باعث آسیب رساندن به آن‌ها شوند. حتی در مواردی که بار از مقاومت بالایی برخوردار باشد نیز این ابزارها می‌توانند باعث ایجاد خراش و از بین بردن رنگ سطح وسایل شوند.

متریال به کار رفته برای تولید تسمه حمل بار از جنس الیاف و پارچه‌های مصنوعی هستند و سطح بسیار نرمی دارند. در واقع یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از تسمه حمل بار جلوگیری از وارد شدن آسیب به بار شما است. سطح پارچه‌ای و نرم این تسمه‌ها نمی‌توانند باعث خراشیدگی یا ایجاد برش در سطح وسایل مختلف شوند و بهترین گزینه برای حمل بارهای حساسی به شمار می‌آیند که سطح آن‌ها رنگ یا پولیش شده باشد.

مزایای اصلی تسمه حمل بار
مزایای اصلی تسمه حمل بار

ایمنی بالا در محیط‌های خطرناک

می‌توان گفت که در تمامی صنایع از ابزارآلات مخصوص حمل بار برای جابه‌جایی تجهیزات و مواد اولیه استفاده می‌شود. بسیاری از صنایع با مواد منفجره و قابل اشتعال سر و کار دارند که حمل و جابه‌جایی آن‌ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. یک اشتباه کوچک می‌تواند باعث نابودی تجهیزات کارخانه و مهم‌تر ازآن ایجاد خطرات جانی برای کارکنان مجموعه شود.

برای ساخت زنجیرها و سیم‌های بوکسل از انواع فلزات مانند فولاد و استیل استفاده می‌شود. افزایش اصطکاک در این ابزارها می‌تواند باعث ایجاد جرقه و آتش‌سوزی در محیط‌های قابل اشتعال شود. بنابراین این ابزارها برای حمل بارهای قابل اشتعال و مواد منفجره مناسب نیستند و باید از تسمه‌های حمل بار استفاده کرد. همچنین زنجیرها و سیم‌های بکسل جریان الکتریسیته را به سدگی از خود عبور می‌دهند و در صورت عدم توجه به نکات ایمنی، می‌توانند باعث برق‌گرفتگی کارکنان شوند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از تسمه حمل بار جنس پارچه‌ای آن است که از ایجاد جرقه و بروز آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند. همچنین این تسمه‌ها به خاطر جنس خود رسانای جریان برق نیستند و مناسب‌ترین گزینه برای محیط‌هایی هستند که در آن‌ها خطر برق‌گرفتگی وجود دارد.

سایر مزایای استفاده از تسمه حمل بار

تسمه حمل بار انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند و می‌توان بسیار از بارها را به کمک این ابزارها مهار کرد. مقاومت بالا در برابر کپک‌زدگی و پوسیدگی نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از تسمه حمل بار به شمار می‌آید. این تسمه‌ها در شرایط محیطی گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند و همواره در معرض تغییرات آب‌وهوایی هستند. بنابراین باید بتوانند در برابر این تغییرات که می‌تواند باعث پوسیدگی آن‌ها شود، مقاومت بالایی از خود نشان بدهند.

سایر مزایای تسمه حمل عبارتند از:

  • یکسان بودن ضخامت و پهنا در طول تسمه
  • مقاومت بالا در برابر نیروهای کششی
  • قیمت پایین نسبت به سایر ابزارهای مشابه
  • مناسب برای حمل بارهای شکستنی

خرید انواع تسمه حمل بار

خرید انواع تسمه حمل بار از فروشگاه استحکام

تسمه حمل بار به علت برخورداری از انعطاف و استحکام بالا به جایگزین مناسبی برای زنجیرها و سیم‌های بکسل تبدیل شده است. برای تولید این تسمه‌ها از متریال‌هایی مانند پلی استر و پلی پروپیلن استفاده می‌شود که علاوه بر داشتن ظرفیت بالا برای حمل بار، هیچ آسیبی به بار وارد نمی‌کنند. شرکت نواربافی استحکام تولیدکننده باکیفیت‌ترین تسمه‌های حمل بار در ایران است که محصولات خود را با بهترین قیمت ممکن به بازار عرضه می‌کند. اگر شما نیز قصد خرید و بهره‌مندی از مزایای استفاده از تسمه حمل بار را دارید، می‌توانید برای کسب مشاوره با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user