تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
3 اسفند 1402

نحوه اتصال تسمه حمل بار

تسمه های حمل بار همان طور که از نامشان پیداست برای جا به جا کردن اشیاء در وزن های سنگین و به شکل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا تسمه های حمل بار دارای بافتی نرم و انعطاف پذیر می باشند، که به کمک آن می توانید وسایل حجیم و سنگین را جا به جا کنید. بهتر است بدانید، که در زمان های قبل، از سیم بکسل به خاطر آسیب رساندن تنها برای تغییر مکان دادن وسایل استفاده می کردند. اما امروزه به کمک تسمه های حمل بار وسایل و اجسام را به راحتی و بدون نگرانی از هرگونه آسیبی جا به جا می کنند. در این مقاله با ما همراه باشید، تا با نحوه اتصال تسمه حمل بار آشنا شوید.

تسمه حمل بار چیست؟

همان طور که می دانید از تسمه حمل بار برای بالا بردن و جا به جایی بارها و اجسام سنگین وزن استفاده می شود. استفاده از این روش برای جا به جایی بار بسیار راحت و مقرون به صرفه می باشد. تسمه های حمل بار در استانداردهای بین المللی تولید و عرضه می شوند. بر روی همه ی تسمه های موجود در بازار مشخصاتی از جمله کارخانه تولیدکننده، جنس تسمه، کد رهگیری، علامت استاندارد و… ذکر شده است.  همچنین بهتر است بدانید، تسمه های حمل باری که در ارتفاع از آن ها استفاده می شود، با نوع معمولی اش بسیار متفاوت است. زیرا در ساخت آن ها از مواد اولیه ی ویژه ای استفاده می شود. تسمه های حمل بار انواع مختلفی دارند؛ از جمله تسمه حمل بار تخت، تسمه حمل بار گرد یا شالی، تسمه حمل بار تک لار و تسمه حمل بار دوبل.

تسمه حمل بار چیست؟

مزایای تسمه حمل بار

در سطر زیر به چند مورد از مزایای تسمه های حمل بار اشاره شده است:

  • از مزایای اصلی تسمه های حمل بار می توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد
  • تسمه های حمل بار از مقاومت بالایی برخوردار می باشند
  • از دیگر مزایای تسمه های حمل بار کشش خوب آن ها است
  • این ابزار قابلیت دسترسی بالایی نسبت به سیم بکسل دارد
  • یکی دیگر از مزایای تسمه های حمل بار می توان به دوام زیاد این وسیله اشاره کرد
  • تسمه های حمل بار نسبت به سیم بکسل انعطاف پذیری بیشتری دارند
  • از دیگر مزایای تسمه های حمل بار این است، که برای هر وزنی یک استاندارد در نظر گرفته شده است. که از طریق رنگ های مختلف قابل تشخیص می باشند
  • در مورد تسمه های حمل بار راهنمایی های زیادی به صورت کتاب، مقاله و بروشور در دسترس عموم وجود دارد، که شما می توانید آن را مطالعه کنید. سپس باتوجه به نیازی که دارید، تسمه موردنظر خود را خریداری کنید

نحوه اتصال تسمه حمل بار

برای جا به جایی درست وسایل و حفاظت کامل از حمل کننده، نحوه اتصال تسمه حمل بار بسیارمهم و حائز اهمیت می باشد. زمانی که فرد بار موردنظر را بتواند به تسمه متصل کند، می تواند ظرفیت آن را حدود 8 برابر بیشتر از وزن اصلی کند. به همین دلیل است، که با تسمه های پلاستیکی بارهایی به وزن 30 تن را جا به جا می کنند. معمولا اتصال تسمه حمل بار به سه شکل صورت می گیرد، که عبارتند از:

نحوه اتصال تسمه حمل بار

1.اتصال یو شکل

یکی از نحوه های اتصال بار به تسمه، اتصال یو شکل می باشد. در این روش، باید تسمه را به دو قسمت کنید. سپس شیء موردنظر را در وسط دو قسمت تسمه قرار دهید. با این کار وزن جسم موردنظر بین دو قسمت محل اتصال تقسیم می شود.

2.اتصال آویز اسلینگ

یکی از روش های رایج در نحوه اتصال بار به تسمه، آویز اسلینگ می باشد. شما می توانید اشیاء موردنظر را با تسلط کامل، حمل و احاطه کنید. در این روش فشاری که به تسمه وارد می شود، باتوجه به میانگین وزنی که جا به جا می کنید، کم می شود.

3.اتصال تلفیقی ویژه

از این اتصال برای اجسام سنگین وزن با موقعیت خاص استفاده می شود. در اتصال تلفیقی ویژه اجسام در حال قائمه نمی باشند، به همین خاطر محدودیت های زیادی برای حمل آن وجود ندارد.

تسمه های حمل بار در سه نوع؛ تسمه های حمل بار تخت، گرد، دوبل و تک لار در بازار وجود دارد. برای اینکه بخواهید آن ها را نصب و استفاده کنید، ابتدا باید تسمه را وصل کنید. برای وصل آن باید با استفاده از دستگیره، تسمه را آزاد کرده، سپس تسمه را از قسمت زیرین جغجغه رد کنید. تسمه را تا زمانی که سفت شود، بکشید. بعد از سفت شدن، به کمک بند قلاب بار خود را محکم کنید. سپس دسته جغجغه را خم کرده تا بار محکم شود و تسمه را قفل کنید.

در آخر اهرم رهاسازی را بکشید و نگه دارید. در همین حین دسته جغجغه را باز کرده و تسمه را شل کنید. بعد از شل کردن تسمه، اهرم را بکشید و به صورت مجدد تسمه را بکشید، تا سفت شود.

ارتباط تسمه با جغجغه

ارتباط تسمه با جغجغه

حمل بار از طریق جغجغه به راحتی قابل انجام می باشد. برای این کار ابتدا باید دستگیر جغجغه موردنظر را باز کرده و سپس از طرفی که تسمه دارای قلاب می باشد، وارد آن کنید. سپس آنقدر آن را بکشید، تا مطمئن شوید، که کاملا سفت و محکم شده است. از طریق جغجغه شما می توانید به راحتی اطمینان حاصل کنید، که اشیاء کامل متصل و محکم شده اند. برای باز کردن مجدد جغجغه باید دستگیره را باز کرده، سپس ضامن را آزاد کنید. با این کار به راحتی می توانید تسمه حمل بار را آزاد کنید.

اتصال تسمه حمل بار

نتیجه گیری

در مقاله بالا به نحوه اتصال تسمه حمل بار اشاره شده است. از تسمه حمل بار برای جا به جایی و بالا بردن اجسام و وسایلی نظیر هواپیما، قایق، کشتی و…. استفاده می شود. تسمه های حمل بار در مقایسه با سیم بکسل از مقاومت و تحمل وزن بالایی برخوردار می باشند. رنگ هر کدام این تسمه ها نشان دهنده ی میزان وزن قابل تحملشان است. قیمت این تسمه ها باتوجه به عرض و رنگ تسمه متغیر می باشد. اگر برای جا به جایی اجسام خیلی سنگین از تسمه استفاده شود، تعداد لایه و عرض تسمه نیز افزایش پیدا می کند. می توانید برای تهیه ی تسمه در هر رنگ و اندازه ای به شرکت استحکام مراجعه کرده و تسمه حمل بار موردنظر خود را خریداری کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user