تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
24 اردیبهشت 1402

ویژگی های تسمه های حمل بار | بهترین تسمه را برای باربری انتخاب کنید

مهم‌ترین ویژگی های تسمه های حمل بار

تسمه‌های حمل بار از پرکاربردترین ابزارهایی هستند که در جابه‌جایی اجسام سنگین استفاده می‌شوند. تسمه‌های حمل بار بسیار سبک و مقاوم هستند و به دلیل جنس پلی‌استری خود، مزایای بیشتری نسبت به انواع زنجیری و سیمی خود دارند. امروزه بیشتر کسب‌وکارهایی که با اجسام بزرگ و سنگین سروکار دارند، از این ابزارها استفاده می‌کنند. این تسمه‌ها دارای انواع مختلفی هستند که برای انواع مختلفی از بار استفاده می‌شوند. در این مطلب به ویژگی های تسمه های حمل بار و اهمیت استفاده از آن‌ها می‌پردازیم.

ویژگی های تسمه‌های حمل بار

تسمه‌های حمل بار همانند کمربندهایی تخت هستند که معمولا چندلایه برای افزایش امنیت دارند. از این تسمه‌ها در سراسر دنیا برای حمل ایمن و آسان بارهای استفاده می‌شود و به جرات می‌توان گفت که این تسمه‌ها از محبوب‌ترین ابزارهای حمل بار صنعتی هستند. اما چه چیزی باعث می‌شود که بیشتر صنایع به این ابزار روی بیاورند؟ در ادامه مزایای  و ویژگی های محبوب تسمه های حمل بار را بررسی می‌کنیم.

ویژگی های تسمه‌های حمل بار

انعطاف‌پذیری بالا

تسمه‌های حمل بار دارای انعطاف‌پذیری بسیار بالایی هستند که استفاده از این تجهیزات را آسان می‌سازد. الیاف موجود در این تسمه‌ها به ما امکان می‌دهند که اجسام را بدون خطرات احتمالی حمل کنیم. چرا که بافت تسمه‌های حمل بار مقاومت بالایی را در کنار هم به وجود آورده‌اند و در برابر حالات مختلف و سطوح مختلفی از فشار سالم باقی می‌مانند. از سوی دیگر انعطاف‌پذیری بالا به شما کمک می‌کند که این تسمه‌ها را در حالت‌های مختلفی بپیچید.

قابلیت استفاده در محیط‌های دارای مواد شیمیایی

بسیاری از کسب  و کارهایی که از تسمه‌های حمل بار استفاده می‌کنند، ممکن است با مواد شیمیایی سروکار داشته باشند. مواد شیمیایی می‌توانند به‌سادگی هر متریالی را تضعیف کنند و به‌مرورزمان آن را از بین ببرند. اما تسمه‌های حمل بار در این شرایط سالم باقی می‌مانند. بنابراین می‌توان گفت که یکی از ویژگی های اصلی تسمه های حمل بار، مقاومت در برابر مواد و آلایشات شیمیایی است.

عدم آسیب به بار؛ یکی از ویژگی های مهم تسمه های حمل بار

در سال‌های گذشته که هنوز تسمه‌های حمل بار با این شکل در بازار موجود نبودند، از تسمه‌های فلزی و سیم‌ها برای حمل و جابه‌جایی بار استفاده می‌شد. تسمه‌های فلزی و سیم‌ها می‌توانستند بارهای سنگینی را تحمل کنند، اما در بسیاری از مواقع آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به بارها وارد می‌کردند. چرا که بافت آن‌ها سخت و غیرمنعطف بود. اما تسمه‌های حمل بار ساخته‌شده از پلی استر این‌گونه نیستند. این تسمه‌های به بار آسیبی وارد نمی‌کنند و به پخش کردن فشار بار، اثری از خود بر روی سطوح اجسام باقی نمی‌گذارند.

وزن اندک و قابلیت حمل آسان

در حالی که سایر ابزارهای و تجهیزات صنعتی حمل بار از وزن بالایی برخوردار هستند، تسمه‌های حمل بار پلی‌استری وزن به‌تنهایی دارند. وزن اندک این تسمه‌ها باعث می‌شود که حمل آن‌ها بسیار آسان باشد و یک کارگر بتواند به‌تنهایی آن‌ها جابه‎‌جا کند. در چنین شرایطی استفاده از این تسمه‌ها و وصل کردن آن‌ها به جرثقیل نیز زمان اندکی را از شما خواهد گرفت.

حفظ بافت تسمه در طول زمان

حفظ بافت در طول زمان

زمانی که بارهای سنگین را از زمین بلند می‌کنید، باید مطمئن باشید که اتصالات محکم هستند و هرگز پاره یا شکسته نخواهند شد. چرا که در صورت آسیب دیدن اتصالات حمل بار، خسارات بسیاری برای شما به وجود می‌آیند. در چنین شرایطی برای این که خیالی آسوده داشته باشید، بهتر است از تسمه‌های حمل بار استفاده کنید. چرا که یکی از ویژگی های مهم تسمه های حمل بار، عدم سایش، شکنندگی و پارگی در طولانی‌مدت است. حتی اگر از این تسمه‌ها در مجاورت سطوح تیز و برنده استفاده کنید، آسیبی به بافت آن‌ها وارد نخواهد شد.

حمل انواع بار با تسمه حمل بار

تسمه‌های حمل بار به‌واسطه جنس الیاف و نوع بافتی که دارند، قابل استفاده برای انواع مختلفی از بار هستند. برای مثال این تسمه‌ها کاملا غیر رسانا هستند و خطراتی مانند برق‌گرفتگی و آسیب به بردهای الکترونیکی را غیرممکن می‌سازند. از سوی دیگر این تسمه‎ها هرگز تحت تاثیر مواد قابل اشتعال و انواع روغن‌ها قرار نمی‌گیرند و حتی برای امداد و نجات در میان آتش نیز کاربرد دارند. در کل این تسمه‌ها نمی‌سوزند و خطرات و مشکلات را انتقال نمی‌دهند. بنابراین می‌توان از آن‌ها برای حمل انواع مختلفی از بار در شرایط گوناگون استفاده کرد.

دسته‌بندی بر اساس رنگ؛ یکی از ویژگی های اصلی تسمه های حمل بار

تسمه‌های حمل بار در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. این رنگ‌ها جنبه زیبایی و تنوع ندارند و برای بسته‌بندی آسان این تجهیزات استفاده می‌شوند. در واقع هر رنگ نشان‌دهنده مقدار وزنی است که تسمه می‌تواند تحمل کند. در ادامه رنگ‌های مختلف تسمه‌های حمل بار و میزان بار مناسب برای استفاده از آن‌ها بررسی می‌کنیم:

  • تسمه بنفش: تا 1 تن
  • تسمه سبز: تا 2 تن
  • تسمه زرد: تا 3 تن
  • تسمه خاکستری: تا 4 تن
  • تسمه قرمز: تا 5 تن
  • تسمه قهوه‌ای: تا 6 تن
  • تسمه آبی: تا 8 تن
  • تسمه نارنجی: تا 10 تن

تسمه حمل بار استحکام

تسمه حمل بار برای چه کسب‌وکارهایی مفید است؟

همان‌طور که گفتیم ویژگی های عالی تسمه های حمل بار، بسیاری از مشاغل را مجاب کرده است که از این تسمه‌ها برای جابه‌جایی اجسام سنگین استفاده کنند. اگر شما هم مشغول فعالیت‌هایی هستید که در آن باید اجسام سنگینی را با حساسیت بالا حمل کنید، تسمه‌های حمل بار برای شما ضروری هستند. از این تسمه‌های در صنایع مختلفی از جمله ساختمان‌سازی، حمل‌ونقل، تولید و حتی در فعالیت‌های نظامی و امداد و نجات نیز استفاده می‌شود.

تهیه بهترین تسمه‌های حمل بار از فروشگاه استحکام

ویژگی های تسمه های حمل بار هر کسب‌وکاری را مجاب می‌کند که برای حمل اجسام سنگین، از این تسمه‌ها استفاده کنند. تسمه‌های حمل بار با  مزایای فوق‌العاده خود می‌‎توانند به شما کمک کنند که اجسام سنگین و ارزشمند را به‌سادگی و با امنیت بالایی جابه‌جا کنید. شرکت استحکام به‌عنوان یکی از پیش‌گامان تولید تسمه‌های صنعتی و جرثقیلی آماده است که انواع تسمه حمل بار را با بهترین کیفیت به دست شما برساند. تمام محصولات ما طبق استانداردهای جهانی تولید و ارزیابی شده‌اند و از تنوع بالایی نیز برخوردار هستند. برای خرید این تسمه‌ها کافی است از طریق صفحات دسته‌بندی تسمه مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user