تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
26 اسفند 1402

کاربردهای نوین تسمه دوبل در صنایع پیشرفته

اگر در صنعت یا شغلی هستید که در آن با بسته‌بندی و حمل‌ونقل و لیفتینگ سروکار دارید، حتماً با تسمه‌های حمل بار  یا همان تسمه‌های دوبل آشنا هستید. از تسمه حمل بار جهت لیفتینگ یا بلندکردن اجسام استفاده می‌شود. در این مطلب از شرکت نواربافی استحکام در مورد کاربردهای نوین تسمه دوبل در صنایع پیشرفته صحبت خواهیم کرد و آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد پس در ادامه تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تسمه دوبل چیست؟

تسمه دوبل یعنی تسمه‌ای که از دولایه تسمه تشکیل شده است که به آن تسمه حمل بار، بلت و یا دولا هم می‌گویند. از مزیت‌های فوق‌العاده‌ای که تسمه حمل بار دارد، به پارچه‌ای و نرم بودن سطح آن‌ها می‌توان اشاره کرد. این مزیت موجب آن است که به اجسام ظریف و حساس، خراش و آسیبی وارد نکند.

تسمه دوبل به تسمه حمل بار هم معروف است که از تجهیزات جایگزین زنجیر، سیم‌بکسل و لیفترهای بار است. جنس این نوع تسمه معمولاً از نایلون، پلی‌پروپیلن، پارچه که گاهی با نام تسمه ابریشمی یاد می‌شود و پلی‌استر که انعطاف‌پذیری بالا و مقاومت زیادی دارد، است. به همین جهت برای حمل بارهای حساس استفاده می‌شود.

به طور معمول دوخت مغزی آن‌ها قرمزرنگ است. تسمه‌های دوبل در تناژها و ضخامت‌های گوناگونی موجود هستند و ظرفیت آن‌ها ممکن است حتی به ۱۰۰ تن هم برسد. ولی لازم است ذکر کنیم که مقاومت و انعطاف‌پذیری تسمه‌های حمل بار  با لایه های دوخته شده رابطه ای مستقیم دارد.

نحوه استفاده از تسمه جرثقیل چگونه است؟
نحوه استفاده از تسمه جرثقیل چگونه است؟

تسمه حمل بار دوبل

تسمه حمل بار بلت در انواع مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می‌گردد. این تسمه‌ها، تسمه تک لا، دوبل و چهارلا را شامل می‌شوند. هر کدام از این انواع مدل‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که باتوجه‌به توان تحمل آن‌ها و مقدار بار، در فرایند حمل بار استفاده می‌شوند. تسمه دوبل هم ابزار مؤثری در فرایند حمل بار به‌حساب می‌آید و به‌عنوان گزینه‌ای مناسب بجای سیم‌بکسل یا زنجیر در حمل بار و لیفتینگ وجود دارد.

به دلیل آن که این تسمه انعطاف‌پذیری بالایی دارد، وسایل قابل شکستن و حساس را با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به زنجیر و سیم‌بکسل می‌تواند جابه‌جا کند. همچنین به دلیل نارسانا بودن، در محیط‌هایی که خطر برق‌گرفتگی هست، می‌توان به‌صورت ایمن آن‌ها را مورداستفاده قرارداد. خاصیت کشسانی این تسمه‌ها نسبت به سیم‌بکسل و زنجیر بیشتر است.

چگونگی متصل‌شدن تسمه دوبل به سایر تجهیزات لیفتینگ، نقش مهم و اساسی‌ای در توان تحمل حمل بار آن دارد. تسمه دوبل در متراژها و رنگ‌های گوناگونی تولید و به بازار عرضه می‌شود. تسمه‌ها با رنگ‌های متفاوت دارای توان‌های مختلفی در بارگیری هستند. به این شکل که هر رنگ تسمه دوبل یا بلت، عرض و ضخامت متفاوتی دارد.

مزایای تسمه حمل بار یا تسمه دوبل در صنایع پیشرفته

  • واردکردن آسیب کمتر به بارهایی که رنگ داشته یا پولیش شده‌اند به دلیل داشتن نرمی و پهنای مناسب
  • مناسب‌تر بودن تسمه حمل بار نسبت به زنجیر و سیم‌بکسل جهت جابه‌جایی اجسام شکستنی
  • مهار آسان بار به دلیل قابلیت انعطاف‌پذیری بالا
  • واردنکردن هیچ‌گونه آسیب و لکه به قطعات پیش‌ساخته و تزیینی بنتی و سنگی به دلیل عدم زنگ‌زدگی
  • استفاده از تسمه دوبل به‌صورت ایمن در محیط‌هایی که خطر انفجار وجود دارد به دلیل عدم ایجاد جرقه
  • استفاده از تسمه دوبل در محیط‌هایی که خطر برق‌گرفتگی هست به دلیل خاصیت نارسانایی
  • ایجاد کمترین میزان تاب خوردگی و پیچ‌خوردگی در حین جابه‌جایی بار
  • کمترین آسیب به دست و اجزای بدن به دلیل نرم بودن و قابلیت باز و بسته‌شدن آسان
  • جذب راحت شوک شدید ناشی از بار به دلیل خاصیت پایداری و کشسانی بیشتر آن نسبت به زنجیر و سیم‌بکسل
  • مقاوم در برابر پوسیدگی و مقرون‌به‌صرفه

کاربردهای نوین تسمه دوبل در صنایع پیشرفته

تسمه‌های حمل بار یا همان تسمه دوبل کاربردهای بسیار وسیعی داشته و در صنایع پیشرفته زیادی استفاده می‌شوند از جمله این کاربردهای نوین تسمه دوبل در صنایع پیشرفته می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کشاورزی
  • ساخت‌وساز
  • صنعت تولید
  • لجستیک
  • استخراج معادن و حفاری
  • تولید برق
  • پتروشیمی و میدان‌های نفت و گاز
  • بازیافت

نکات مثبت کاربردهای نوین تسمه دوبل در صنایع پیشرفته

از نکات مثبت و کاربردهای تسمه‌های حمل بار دوبل نسبت به زنجیر و سیم‌بکسل می‌توان گفت به‌منظور جابه‌جایی اجسام و بارهای شکستنی و حساس نسبت سیم‌بکسل و زنجیر بسیار مناسب‌تر هستند. همچنین به دلیل خاصیت نارسانا بودن، در محیط‌هایی که امکان خطر برق‌گرفتگی هست، می‌توان به‌صورت ایمن آن‌ها را مورداستفاده قرار داد. این تسمه‌های بلت، خاصیت کشسانی بیشتری نسبت به سیم‌بکسل و زنجیر دارند. از این تسمه‌ها در حمل‌ونقل هواپیما، کشتی، و بکسل کردن اتومبیل‌ها و در ساختمان‌سازی هم می‌توان استفاده کرد.

قیمت تسمه دوبل در صنایع پیشرفته

قیمت تسمه حمل بار بلت یا همان تسمه دوبل به توان بارگیری آن بستگی دارد و در اینجا به ظرفیت حمل بار تسمه‌ها تا حدود ۱۵ تن باید توجه نمایید؛ چراکه تسمه‌های حمل بار دوبل تقریباً ۱۵ تن ظرفیت حمل بار دارند؛ بنابراین هنگام انتخاب این محصول باید به این ویژگی مهم دقت فراوان داشته باشید. همچنین، میزان تناژ و متراژ موردنیاز هم از عوامل دیگر تأثیرگذار بر قیمت تسمه‌های دوبل است. به عبارتی دیگر، در خرید تسمه حمل بار دوبل، مشخص‌کردن احتیاجات خود به ظرفیت حمل بار واحد و متراژ بسیار دارای اهمیت است.

عرضه‌کننده انواع تسمه دوبل

استحکام بلت؛ بزرگ‌ترین مرکز معتبر عرضه‌کننده انواع تسمه دوبل در صنایع پیشرفته

همان‌طور که ذکر شد، تسمه‎های حمل بار دوبل به سبب مقاومت کششی بسیار بالا، جهت محکم کردن بارهای خاص مورداستفاده قرار می‌گیرند. فروشندگان و مراکز بسیار زیادی وجود دارند که انواع تسمه حمل بار و تسمه دوبل را به فروش می‌رسانند؛ اما به دلیل این که این ابزار و تجهیزات دارای اهمیت بسیار زیادی هستند و بهتر است از مراکز معتبر نواربافی اقدام به خرید این دسته از محصولات کنید تا از کیفیت و ضمانت آن اطمینان حاصل نمایید.

استحکام بلت، بزرگ‌ترین مرکز عرضه‌کننده تجهیزات و ابزار صنعتی، انواع تسمه حمل بار و تسمه دوبل را با جنس‌های گوناگون، طول و عرض متغیر، ضخامت و سختی‌های مختلف به فروش می‌رساند. با مراجعه به سایت استحکام بلت و یا طریق راه‌های ارتباطی دیگر می‌توانید از راهنمایی‌ها و مشاوره این شرکت نواربافی برخوردار شده و با خیالی آسوده تجهیزات و ابزار موردنظر خود را با بهترین کیفت و ضمانت خریداری کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user