تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
24 اسفند 1401

کاربرد تسمه های برزنتی | از این نوع تسمه‌ها در چه صنایعی استفاده می‌شود؟

کاربرد تسمه های برزنتی چیست و در چه مواردی از آن‌ها استفاده می‌شود؟

یکی از انواع تسمه‌های موجود در بازار، تسمه‌های برزنتی هستند که برندهای مختلفی در حال حاضر آن را تولید می‌کنند. این تسمه‌ها در صنعت به عنوان تسمه‌های الواتوری هم شناخته می‌شوند و کاربرد بسیاری در صنایع مختلف دارند. همان‌طور که از نام این تسمه مشخص است، معمولا از ترکیب متریال برزنت و لاستیک ساخته می‌شود. تسمه‌های برزنتی دارای ابعاد مختلفی هستند که باید متناسب با نیاز خود آن‌ها را خریداری کنید. برای آشنایی با انواع کاربرد تسمه های برزنتی، در این مطلب از شرکت استحکام با ما همراه باشید.

تسمه های برزنتی چه نوع تسمه‌هایی هستند؟

در حال حاضر در بازار انواع تسمه‌ها وجود دارند که از هرکدام برای کار خاصی استفاده می‌شود. یکی از انواع این تسمه‌ها، تسمه‌های برزنتی هستند که نسبت به تسمه‌های صنعتی دیگر از قیمت بهتری برخوردار هستند. این تسمه‌ها برای انواع صنایع استفاده می‌شود. برخلاف برخی از تسمه‌ها که تنها برای انتقال نیرو و حمل بار کاربر دارند، تسمه‌های برزنتی امکان حمل مواد غذایی را هم دارند.

یکی از نکاتی که درباره تسمه‌های برزنتی مطرح می‌شود، برچسب قیمتی آن‌ها است. تسمه‌های صنعتی از قیمت بالایی برخوردار هستند. این در حالی است که تسمه‌های برزنتی با برچسب قیمتی مناسبی عرضه می‌شوند و می‌توان به راحتی آن‌ها را تهیه کرد.

نکته‌ای که درباره تسمه‌های برزنتی وجود دارد این است که برخی تصور می‌کنند که تنوع رنگی در این تسمه‌ها نشان‌دهنده کاربرد آن‌ها است. اما باید به این نکته اشاره کنیم که هر رنگ تنها مقاومت فشار هر تسمه را نشان می‌دهد و تعیین کننده کاربرد آن نیست!

انواع تسمه های برزنتی
انواع تسمه های برزنتی

 

انواع تسمه های برزنتی با توجه به کاربرد

تسمه‌های برزنتی را می‌توان با توجه به کاربرد آن‌ها به دو نوع تقسیم کرد. نوع اول، تسمه‌های برزنتی فابریک هستند که به آن‌ها تسمه‌های لبه گرد نیز گفته می‌شود. این تسمه‌ها کاربردی مانند تسمه‌های دیگر دارند و از آن‌ها برای مصارف عمومی استفاده می‌شود.

اما نوع دیگر تسمه‌های برزنتی، تسمه‌های برش خورده هستند که به آن‌ها تسمه‌های لبه تخت نیز گفته می‌شود. از این تسمه‌ها بیشتر برای جابه‌جایی استفاده می‌شود. این تسمه‌ها بیشتر در صنایع و کارخانه‌جات کاربرد دارند.

اگر نمی‌دانید که چطور انواع تسمه‌های برزنتی را از همدیگر تشخیص دهید، باید به این نکته اشاره کنیم که تسمه‌های لبه تخت یا همان برش خورده، با عرض بالا تولید می‌شوند و می‌توان متناسب با نوع استفاده، آن‌ها را برش داد و استفاده کرد. اما تسمه‌های لبه گرد، عرض کمتری دارند و بدون نیاز به برش می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

دو روش تولید تسمه‌های برزنتی بر اساس کاربرد

یکی از نکات مهمی که در رابطه با کاربرد تسمه های برزنتی وجود دارد این است که این تسمه‌ها با توجه به کاربرد خود در دو نوع ساخته می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به افقی و عمودی اشاره کرد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که این تسمه‌ها دارای لایه‌بندی هستند و مطابق با نیاز خود باید تسمه‌ای با تعداد لایه‌های مناسب را خریداری کنید. هرچقدر که تعداد لایه‌های تسمه بیشتر باشد، مقاومت بیشتری را هم از خود در برابر فشار نشان خواهد داد.

تسمه‌هایی که مخصوص حمل مواد هستند، به صورت عمودی ساخته می‌شوند. البته برای این نوع تسمه‌های برزنتی، قاشقک یا الواتور هم در نظر گرفته می‌شود. این نوع تسمه‌ها معمولا در کارخانه‌جات صنایع غذایی کاربرد دارند.

تسمه‌های برزنتی افقی، تسمه‌هایی هستند که برای انتقال نیرو و حمل وسایل کاربرد دارند. همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره شد، این تسمه‌ها دارای بافت، سایز و مقاومت متنوعی هستند که باید متناسب با نیاز خود، تسمه دلخواه را خریداری کنید.

صنایعی که تسمه های برزنتی در آن‌ها کاربرد دارند

از تسمه‌های برزنتی می‌توان برای کارهای مختلفی در صنایع و مصارف عمومی استفاده کرد. به طور کلی، این تسمه‌ها قابلیت استفاده برای انتقال نیرو و حمل مواد را در نوار نقاله دارند. در نهایت، این شما هستید با توجه به نیاز خود، نوع مناسب از این تسمه را خریداری و استفاده می‌کنید. در ادامه با انواع کاربرد تسمه های برزنتی آشنا می‌شویم.

تسمه های برزنتی در صنایع
تسمه های برزنتی در صنایع

استفاده برای انتقال نیرو

یکی از رایج‌ترین کاربردهای تسمه‌های برزنتی برای انتقال نیرو است. انتقال نیرو را می‌توان رایج‌ترین کاربرد این تسمه‌ها دانست که در حال حاضر از بسیاری از تسمه‌ها برای این منظور استفاده می‌شود. نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که تسمه‌های برزنتی به دلیل مقاومت بالای خود در برابر فشار و برخورداری از قیمت مناسب، به عنوان یکی از بهترین تسمه‌های بازار برای این منظور شناخته می‌شوند.

تسمه‌های برزنتی که برای انتقال نیرو استفاده می‌شوند، دارای طراحی خاصی هستند. این تسمه‌ها معمولا از پلی استر مخصوصی ساخته می‌شوند که تحمل بالایی در برابر کشش دارند. به اصطلاح، برای این تسمه‌ها اونس بالایی در نظر گرفته شده است.

استفاده برای حمل مواد به صورت نقاله به دو شکل عمودی و افقی

یکی از رایج‌ترین کاربرد های تسمه های برزنتی، استفاده به عنوان تسمه نوار نقاله است. این تسمه‌ها بیشتر در کارخانه‌جات کاربرد دارند و از آن‌ها برای حمل مواد غذایی استفاده می‌شود. این تسمه‌ها باید از بهترین متریال ممکن ساخته شده باشند تا در حین حمل، پاره نشوند. پاره شدن این تسمه‌ها برابر با از مدار خارج شدن خط تولید می‌شود. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم تسمه‌ای را خریداری کنید که از کیفیت و تعداد لایه‌های مناسبی برخوردار باشد.

تسمه‌های برزنتی
تسمه‌های برزنتی

تسمه‌های برزنتی؛ کاربردی‌تر از آن‌چه که تصور می‌کنید

از جمله کاربردهای تسمه های برزنتی می‌توان به انتقال نیرو (حمل بار) و حمل مواد صنعتی و مواد غذایی اشاره کرد. اگر به دنبال تسمه‌های برزنتی باکیفیت هستید، ما در مجموعه استحکام آماده ارائه این تسمه‌ها به شما هستیم. برای خرید از مجموعه ما تنها کافی است از طریق بخش محصولات، تسمه دلخواه را انتخاب و خریداری کنید. محصولات ما با ضمانت اصالت و با بالاترین کیفیت ممکن برای شما ارسال خواهند شد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره جهت انتخاب تسمه مناسب، کارشناسان ما در مجموعه استحکام پاسخگوی شما هستند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user