تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
7 مرداد 1403

ابزارهای لازم برای نصب صحیح تسمه حمل بار + روش نصب صحیح تسمه حمل بار

تسمه‌ حمل بار باید به بهترین شیوه نصب شود

در برخی از مواقع لازم است که افراد وسایل و بارهای سنگین را جابه‌جا کنند، این جابه‌جایی باید به گونه‌ای باشد که به وسایل و ماشین‌آلات مورداستفاده فشار وارد نشود. یکی از ابزارهای کلیدی برای جابه‌جایی صحیح بار تسمه حمل بار است که می‌توان از آن برای لیفت بارهای مختلف استفاده کرد؛ اما برای آن که اتصال تسمه حمل بار به‌درستی انجام شود، باید از ابزارهای مخصوص استفاده کرد. در این مطلب از استحکام بلت، انواع ابزار‌های لازم برای نصب صحیح تسمه حمل بار را به شما معرفی می‌کنیم.

چرا باید ابزارهای لازم برای نصب صحیح تسمه حمل بار را بشناسیم؟

به‌کارگیری ابزارهای لازم برای نصب صحیح تسمه حمل بار می‌تواند به شما در جابه‌جایی آسان بارهای سنگین کمک کند. هر یک از این ابزارها ویژگی‌های مثبت مخصوص به خود را دارد که می‌تواند در موقعیت‌های مختلف مورداستفاده قرار بگیرد. در ادامه با انواع ابزارهای لازم برای نصب صحیح تسمه حمل بار آشنا می‌شویم.

جغجغه سفت‌کننده

یکی از اصلی‌ترین ابزارهای لازم برای نصب صحیح تسمه حمل بار، جغجغه سفت‌کننده می‌باشد. پس از آن که تسمه دور بار پیچیده می‌شود، از تسمه جغجغه ای برای سفت‌کردن تسمه استفاده می‌شود تا فشار به‌صورت یکسان در سرتاسر تسمه پخش شود؛ این مسئله همچنین باعث می‌شود تا به بار در طی فرایند حمل‌ونقل فشار کمتری وارد شود.

قلاب‌های آویزان

از انواع قلاب‌های آویزان برای اتصال تسمه حمل بار به جرثقیل استفاده می‌شود. این قلاب‌ها که دارای قفل اطمینان هستند باید از جنس فلز مستحکم باشند تا بتوانند تمام وزن بار را تحمل کنند. در هنگام استفاده از قلاب باید توجه کنید که جهت قرارگیری قفل در خلاف جهت فشار وارد شده از طرف بار باشد تا در فرایند جابه‌جایی قفل به طور ناخواسته باز نشود.

پیچ‌ومهره

در تمامی اتصالات به‌کاررفته در تسمه‌ها و ماشین‌آلات صنعتی مانند جرثقیل از پیچ‌ومهره استفاده می‌شود. جنس این پیچ و مهره‌ها باید از فلز مقاوم باشد تا در برابر فشار دچار آسیب‌دیدگی نشوند. پیش از اجرای فرایند انتقال بار، حتماً از اتصال صحیح پیچ و مهره‌‌های به‌کاررفته در تجهیزات اطمینان حاصل کنید.

کلمپ تسمه

کلمپ‌ها از جمله ابزارهای لازم برای نصب صحیح تسمه حمل بار هستند که از آن‌ها برای اتصال ابزارها به تسمه استفاده می‌شود. کلمپ‌ها معمولاً از جنس فولاد یا آلومینیوم هستند و در اندازه متناسب با عرض تسمه‌ها تولید می‌شوند. همچنین در مواقعی که طول تسمه برای انتقال بار کوتاه است می‌توان از کلمپ برای اتصال دو تسمه به یکدیگر استفاده کرد.

جمع‌کننده تسمه

از جمع‌کننده‌های تسمه برای جمع‌آوری و نگهداری صحیح از تسمه حمل بار استفاده می‌شود. باتوجه‌به این که تسمه‌ها دارای انواع تخت و گرد هستند باید هر کدام از آن‌ها را به شیوه درست نگهداری کرد تا دچار آسیب‌دیدگی نشوند. جمع‌کننده‌های تسمه دارای انواع دستی و برقی هستند و افراد می‌تواند باتوجه‌به بودجه و سلیقه خود هر یک از آن‌ها را تهیه کنند.

روش‌‌های نصب صحیح تسمه حمل بار

یکی از نکاتی که در هنگام استفاده از تسمه حمل بار باید به آن توجه کرد، روش نصب صحیح تسمه حمل بار است. اگر نصب تسمه به روش اصولی صورت بگیرد، می‌توان از آن برای حمل بارهایی تا چندبرابر حداکثر توان تسمه استفاده کرد.

برخی از روش‌های نصب صحیح تسمه حمل بار عبارت‌اند از:

  • اتصال اسلینگ: در این روش چند قلاب فرعی به یک سگک متصل می‌شوند و این سگک درون قلاب اصلی جرثقیل قرار می‌گیرد. قلاب‌‌‌های فرعی به نقاط مختلفی از تسمه متصل می‌شوند که این مسئله موجب تقسیم وزن و فشار بار می‌شود
  • اتصال U شکل: در روش اتصال U شکل، بار در وسط تسمه قرار می‌گیرد، به‌گونه‌ای که از دو سر آن به یک فاصله باشد. استفاده از این روش باعث می‌شود تا وزن بار در بین دو طرف تسمه به طور مساوی تقسیم شود
  • اتصال دوگانه: برای حمل بارهایی که وزن بسیار زیادی دارند می‌توان از اتصال دوگانه استفاده کرد. برای اجرای این روش به دو تسمه نیاز دارید تا یک اتصال به شکل علامت مثبت در وسط تسمه‌ها ایجاد کنید. برای اطمینان خاطر بیشتر می‌توانید از کلمپ‌ها برای اتصال بین تسمه‌ها استفاده کنید

مزایای استفاده از ابزارهای لازم برای نصب صحیح تسمه حمل بار

استفاده از ابزارهای لازم برای نصب صحیح تسمه حمل بار می‌تواند مزایای مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد. دانستن این مزایا به شما کمک می‌کند تا در فرایند جابه‌جایی بار با صرف کمترین میزان وقت و انرژی بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

برخی از مزایای استفاده از ابزارهای لازم برای نصب صحیح تسمه حمل بار عبارت‌اند از:

  • کاهش لغزش: به دلیل این که تسمه‌های حمل بار عریض هستند، خطر لغزش بار در هنگام جابه‌جایی به‌وسیله آن‌ها کاهش می‌یابد
  • وزن سبک: در ساخت تسمه و ابزارهای حمل بار از متریال‌های سبک استفاده می‌شود که این مسئله موجب می‌شود تا حمل‌ونقل آن‌ها آسان‌تر باشد
  • استفاده آسان: برای استفاده از تسمه حمل بار نیاز به داشتن مهارت خاصی ندارید و به‌آسانی می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید
  • قابلیت تنظیم: تسمه به‌وسیله جغجغه قابل‌تنظیم است و می‌توان میزان فشار آن را کم‌وزیاد کرد
  • محافظت از بار: به دلیل این که در ساخت تسمه حمل بار از الیاف استفاده می‌شود، خطر خراشیدگی بار در هنگام کار با تسمه به صفر می‌رسد
  • تنوع بالا: تسمه‌ها دارای انواع مختلفی هستند که می‌توان از هر یک از آن‌‌ها متناسب با وزن بار استفاده کرد؛ تنوع بالا همچنین باعث می‌شود تا قیمت تسمه به نسبت زنجیر و سیم‌بکسل مناسب‌تر باشد

استحکام بلت؛ تولیدکننده برتر تسمه و ابزارهای حمل بار

شرکت استحکام بلت تولیدکننده انواع ابزارهای حمل بار و تسمه‌های جرثقیل است. محصولات تولید شده توسط استحکام بلت مطابق با استانداردهای روز دنیا می‌باشند و از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. تلاش همکاران ما در این مجموعه همواره بر این بوده است تا با تولید محصول باکیفیت، مشتریان را از خرید اجناس مشابه خارجی بی‌نیاز کنیم. شرایط خرید آنلاین انواع ابزارهای لازم برای نصب صحیح تسمه حمل بار در استحکام بلت فراهم است و شما می‌توانید برای خرید از طریق سایت ما اقدام کنید.

سؤالات متداول

از جغجغه به چه صورتی برای اتصال صحیح تسمه حمل بار استفاده می‌شود؟

جغجغه نقش اهرم سفت‌کننده طناب را ایفاد می‌کند و از آن برای محکم کردن اتصال میانبار با تسمه جرثقیل استفاده می‌شود.

آیا می‌توان از چند قلاب برای انتقال بار به‌وسیله تسمه استفاده کرد؟

بله؛ می‌توان از چند قلاب برای این کار استفاده کرد؛ اما بهتر است تقسیم وزن را به‌صورت یکسان میان قلاب‌ها انجام دهید.

آیا می‌توان برای طول بیشتر، دو تسمه را به یکدیگر متصل کرد؟

بله؛ اما برای اتصال بین دو تسمه باید از کلمپ‌های فولادی استفاده کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user