تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
7 شهریور 1403

رنگ‌های تسمه جرثقیل چه معنایی دارد؟

تسمه جرثقیل؛ ابزاری برای جابه‌جایی ایمن بار

برای جابه‌جایی و انتقال وسایل سنگین در مشاغل نیازمند حمل بار از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود. یکی از پرکاربردترین ابزارهای حمل بار تسمه است که می‌توان از آن برای انتقال ایمن اجسام سنگین استفاده کرد. این تجهیزات حمل بار دارای بیشینه تحمل وزن هستند و می‌توانید از رنگ آن‌ها به‌عنوان راهنمای آستانه تحمل وزن استفاده کنید. به همین بهانه در این صفحه از استحکام بلت به بررسی رنگ تسمه جرثقیل و معنای آن‌ها می‌پردازیم.

انواع رنگ تسمه چرثقیل

تسمه جرثقیل چه کاربردی دارد؟

در صنایعی که با اجسام سنگین سروکار دارند می‌توان از تجهیزات مختلفی برای حمل بار استفاده کرد که یکی از بهترین آن‌ها تسمه‌های جرثقیل هستند. تسمه‌ها در حقیقت جایگزین سیم‌بکسل و زنجیر هستند و مزایای متعددی را در اختیار افراد می‌گذارند. به طور مثال مقاومت آن‌ها در برابر پوسیدگی بسیار بالا است و می‌توان از آن‌ها برای مدت طولانی استفاده کرد.

برخی از مزایای استفاده از تسمه جرثقیل عبارت‌اند از:

  • قیمت مناسب: تسمه‌های حمل بار از قیمت مناسبی برخوردارند و افراد می‌توانند با بودجه‌های مختلف هریک از آن‌ها را تهیه کنند
  • مقاومت کششی بالا: تسمه حمل بار دارای مقاومت کششی بالایی است و در زمان حمل بارهای سنگین از خود انعطاف نشان می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود که خطر پارگی تسمه در مقایسه با سیم‌بکسل و زنجیر پایین‌تر باشد
  • وزن کم: یکی از مهم‌ترین مزایای تسمه‌های حمل بار وزن سبک آن‌ها است که باعث می‌شود بتوان آن‌ها را به‌آسانی حمل کرد
  • حمل بارهای سنگین: شما می‌توانید باتوجه‌به رنگ انواع تسمه جرثقیل از آن‌ها برای حمل بارهای سنگین استفاده کنید
  • قابلیت شست‌وشو: برای این که اجسام در زمان استفاده از تسمه کثیف نشوند، می‌توانید تسمه‌های حمل بار خود را شست‌وشو دهید. این مسئله باعث می‌شود که چربی و آلودگی‌های روی تسمه شسته شوند و عمر مفید آن بهبود پیدا کنند
  • نصب آسان: برای استفاده از تسمه جرثقیل نیازی به داشتن مهارت‌های خاص ندارید و می‌توانید به‌آسانی با استفاده از قلاب آن‌ها را به کار بگیرید

هریک از رنگ‌های انواع تسمه جرثقیل چه معنایی دارند؟

در زمان خرید تسمه باید به رنگ آن توجه کنید؛ زیرا این رنگ‌ها اطلاعات مفیدی را درباره بیشینه تحمل وزن تسمه به شما ارائه می‌دهند. استفاده از کدهای رنگی مختلف برای تسمه یکی از استانداردهای جهانی است که ما در گروه نواربافی استحکام بلت آن را رعایت می‌کنیم. در ادامه با معنی هریک از رنگ‌های تسمه جرثقیل آشنا می‌شویم.

رنگ بنفش

در بسیاری از موارد وزن اجسامی که قرار است از تسمه برای جابه‌جایی آن‌ها استفاده شود، چندان بالا نیست. به همین علت استفاده از تسمه‌‌های رنگی با بیشینه تحمل وزن پایین می‌تواند مناسب باشد. تسمه‌های بنفش می‌توانند بارهایی با وزن 1 تن را جابه‌جا کنند. این رنگ از تسمه همچنین قیمت مناسب‌تری در مقایسه با دیگر تسمه‌ها دارد و افراد با پرداخت کمترین هزینه می‌توانند از آن استفاده کنند.

برخی از کاربردهای تسمه بنفش عبارتند از:

  • استفاده به‌عنوان نگهدارنده بار در وانت و نیسان
  • استفاده به‌عنوان محافظ اسباب منزل در ماشین‌های حمل بار
  • بلندکردن کارتن‌های مواد غذایی
  • جابه‌جایی مجسمه و اجسام شکستنی

رنگ زرد تسمه حمل بار

رنگ زرد

تسمه‌هایی که با رنگ زرد به بازار عرضه می‌شوند، در دسته تسمه‌های مخصوص حمل بار سنگین قرار دارند و می‌توان از آن‌ها برای حمل بار تا وزن حداکثر 3 تن استفاده کرد. به طور معمول از این محصول برای حمل بار در کارخانه‌ها استفاده می‌شود.

رنگ‌های قرمز و قهوه‌ای

دو مدل از قدرتمندترین تسمه‌های جرثقیل، تسمه‌های قرمز و قهوه‌ای هستند که می‌توان از آن‌ها به ترتیب برای حمل بار تا وزن 5 و 6 تن استفاده کرد. برای این که مقاومت این ابزارهای حمل بار بالا باشد، آن‌ها را به صورت چندلایه تولید می‌کنند. خوب است بدانید به طور معمول از رنگ قرمز به عنوان هشدار در زمان حمل بار استفاده می‌شود؛ به همین دلیل در زمان جابه‌جایی مواد اشتعال‌زا باید از تسمه قرمز استفاده کرد.

رنگ‌های آبی و نارنجی

در برخی از صنایع مانند کشتی‌سازی و تعمیرات هواپیما، اجسام از وزن بسیار بالایی برخوردار هستند و نمی‌توان از ابزارهای معمولی برای حمل آن‌ها استفاده کرد. در این صنایع از تسمه‌های آبی‌رنگ با تحمل وزن 8 تنی و تسمه‌های نارنجی 10 تنی استفاده می‌شود.

متریال ساخت تسمه آبی عبارت‌اند از:

  • پلی‌استر: یکی از بهترین الیاف‌های صنعتی برای تولید تسمه‌های حمل بار است که مقاومت کشسانی بسیار بالایی دارد. این الیاف مصنوعی در کارخانه نواربافی با روشی مخصوص تابیده و سپس بافته می‌شود تا مقاومت آن به بیشترین میزان ممکن برسد
  • پلی‌آمید: در برخی از موارد از الیاف پلی‌آمید برای ساخت تسمه‌های بسیار سنگین استفاده می‌شود. زیرا این الیاف در برابر آب از خود مقاومت نشان می‌دهد و خیس‌شدن باعث تغییر اندازه آن نمی‌شود

رنگ سبز تسمه حمل بار

رنگ سبز

سبز یک‌رنگ تسمه جرثقیل است و نشا‌ن می‌دهد که تسمه می‌تواند برای حمل بار با وزن 2 تن استفاده شود؛ به همین خاطر این تسمه برای بکسل کردن انواع خودروهای شاسی‌بلند و مینی‌بوس مناسب است. تسمه‌های سبزرنگ تحمل وزن و خاصیت کشش بالایی دارند و در برابر عوامل آسیب‌زا از خود مقاومت نشان می‌دهند.

برخی از عواملی که به تسمه آسیب می‌رسانند عبارت‌اند از:

  • اشیاء تیز: الیاف به‌کاررفته در ساخت تسمه می‌تواند در اثر سایش وسایل تیز بر روی آن‌ها دچار پارگی شود
  • آتش: تسمه قابلیت اشتعال دارد و در صورت قرارگرفتن در معرض شعله می‌سوزد
  • وزن غیرمجاز: عدم رعایت بیشینه تحمل وزن تسمه می‌تواند باعث آسیب به بافت آن‌ها شود

استحکام بلت؛ برترین تولیدکننده انواع تسمه حمل بار در رنگ‌های گوناگون

استحکام بلت یکی از برترین تولیدکنندگان انواع تسمه جرثقیل است که محصولات خود را به‌صورت مستقیم به مشتریان خود عرضه می‌کند. ما در این مجموعه با استفاده از بهترین مواد اولیه، انواع تسمه حمل بار را مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌کنیم. محصولات ما دارای ضمانت کیفیت هستند و به‌صورت ارسال اکسپرس برای شما فرستاده می‌شوند. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و خرید انواع تسمه‌های رنگی با متخصصان ما در استحکام بلت تماس بگیرد.

سؤالات متداول

کدام تسمه برای حمل خودروهای سنگین مناسب است؟

برای بکسل کردن خودروهایی با وزن بیشتر از 3 تن می‌توانید از تسمه‌های قرمز، قهوه‌ای یا آبی‌رنگ استفاده کنید.

برای حمل اسباب منزل از کدام تسمه استفاده کنیم؟

در زمان مهار وزن اثاثیه منزل می‌توانید از تسمه‌های سبز یا بنفش استفاده کنید؛ زیرا آن‌ها قیمت مناسبی دارند و دارای طول بلندی هستند.

تسمه‌های رنگی در کدام مدل‌ها تولید می‌شوند؟

تسمه‌های جرثقیل در انواع تخت، جغجغه‌ای و گرد تولید می‌شوند و دارای مدل‌های تک‌لایه، دولایه و چهارلایه هستند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user