تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
23 خرداد 1403

اهمیت انعطاف پذیری تسمه حمل بار

چرا انعطاف‌پذیری تسمه حمل بار مهم است؟

تسمه‌ حمل بار با وزن سبک و قابلیت استفاده آسان، یکی از لوازم پرکاربرد برای انتقال قدرت در صنایع و کسب‌وکارهای مختلف به شمار می‌رود. بدین ترتیب می‌توان با خیال راحت از این ابزار برای بلند کردن اجسام سنگین استفاده کرد. این تسمه‌های حمل بار مزایای متعددی نسبت به تسمه‌های زنجیری و سیمی دارند که از جمله آنها می‌توان به انعطاف پذیری بالای آنها اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم به بررسی اهمیت انعطاف پذیری تسمه حمل بار بپردازیم.

اهمیت انعطاف پذیری تسمه حمل بار چیست؟

تسمه حمل بار نوعی باربند است که برای بلند کردن و جابه‌جایی بارهای سنگین به کار می‌رود. بسیاری از آن‌ها از جنس پارچه‌های الیافی هستند و به آنها تسمه جرثقیل نیز گفته می‌شود. این ابزار در مقایسه با سیم‌های بکسل، این روزها کاربرد بسیار بیشتری پیدا کرده است و از آن می‌توان برای جابه‌جایی بارهای شکستنی و حساس نیز استفاده کرد.

تسمه‌های حمل بار جایگزین مناسبی برای سیم بکسل هستند. گفتنی است تسمه حمل بار از استحکام فوق‌العاده زیادی برخوردار است؛ تا جایی که از آن برای جابه‌جا کردن کشتی، قایق، هواپیما و سایر ماشین‌آلات سنگین نیز استفاده می‌شود. با توجه به اینکه این ابزار از فلز ساخته نشده است، در صورت برخورد به اشیا آسیبی به آنها وارد نمی‌کند.

استفاده از تسمه حمل بار علاوه بر کم خطر بودن راحت تر نیز می‌باشد. تسمه حمل بار به صورت استاندارد تولید می‌شود و روی آن مشخصاتی همچون جنس تسمه، شماره استاندارد، کد رهگیری، مشخصات کارخانه تولیدکننده، علامت استاندارد، جدول بارگذاری بر اساس کاربرد و همچنین ضریب ایمنی درج شده است.

مزایای تسمه حمل بار و انعطاف پذیری آن

تصویر کنید که برای جابه‌جایی بارهای حساس و حتی سازه‌های بزرگ اما حساسی همچون قایق و هواپیما از زنجیر یا سیم بکسل استفاده شود. در این صورت برخورد زنجیر با بدنه، به آن آسیب وارد خواهد کرد و خسارت‌هایی را نیز به دنبال خواهد داشت.

اما تسمه حمل بار به دلیل ساختار نرم و انعطاف پذیری بالایی که دارد، از بروز هر گونه آسیب به تجهیز مربوطه جلوگیری می‌کند. از میان سایر مزایای تسمه حمل بار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت کششی مناسب
  • مقاومت در برابر پوسیدگی
  • مقاومت بسیار بالا
  • قیمت مقرون به‌صرفه
  • قدرت تحمل وزن بالا
  • انعطاف پذیری بالا
  • ایجاد دسترسی آسان برای انجام کار
  • نارسانا بودن و کاهش خطر برق‌گرفتگی
  • برخورداری از نرمی و پهنای مناسب و وارد کردن آسیب کمتر به بارهای حساس
  • پیچ‌خوردگی و تاب‌خوردگی کمتر در حین جابه‌جایی بار که باعث عدم انحراف اجسام از مسیر می‌شود
  • عدم امکان زنگ‌زدگی که باعث می‌شود انواع سازه‌های تزئینی، سنگی و بتنی دچار آسیب نشوند

اهمیت انعطاف پذیری تسمه حمل بار در زمینه ایمنی

علاوه‌ بر این مواردی که ذکر شد، کارکردن با تسمه حمل بار بسیار راحت و ایمن است؛ چرا که ساختار نرم و انعطاف‌پذیری برخوردار است و مانند زنجیر یا سیم‌بکسل پاره نمی‌‌شود. اهمیت انعطاف‌پذیری و پاره نشدن سیم حمل بار تا حدی است که امروزه صنایع و کارگاه‌‌های مختلف برای ارتقای سطح ایمنی محصولات خود از این وسیله استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از مواردی که انعطاف‌پذیری تسمه حمل بار در آن اهمیت پیدا می‌کند، جابه‌جایی اثاث منزل است. در واقع افرادی که قصد جابه‌جایی وسایل خود را دارند، از خودروهای سنگین کمک می‌گیرند. این ماشین‌‌ها باید ایمنی اسباب و اثاثیه را به‌خوبی فراهم کنند. در چنین شرایطی استفاده از تسمه حمل بار به دلیل برخورداری از انعطاف‌پذیری بسیار بالا، باعث می‌شود تا وسایل دچار آسیب نشوند.

اهمیت انعطاف‌پذیری تسمه حمل بار پلی‌استری

پلی استر یک ماده مصنوعی است که بسیار سبک‌وزن است و استفاده از آن در تسمه‌های حمل بار باعث ایجاد تجهیز کاملاً مقرون‌به‌صرفه می‌شود. این ابزار در مقایسه با زنجیر و سیم‌بکسل بسیار نرم و انعطاف‌پذیر است و ازاین‌رو، در هنگام بلندکردن اجسام آسیبی به آنها وارد نمی‌کند. همچنین استفاده از تسمه‌های حمل بار به کاربر نیز صدمه‌هایی از قبیل بریدگی ناشی از شکستگی سیم، حمل دستی یا ضربه وارد نمی‌کند. از سوی دیگر، تسمه‌های حمل بار پلی‌استر مصنوعی (مواد الیافی) وزن بسیار کمتری نسبت به سیم‌بکسل و زنجیر دارند و بنابراین کار با این نوع قلاب بالابر بسیار آسان‌تر است.

تسمه حمل بار محصولی عالی است که به‌منظور بلندکردن وسایل حجیم از مکانی به مکان دیگر بدون ایجاد زحمت برای کارگران است. تسمه‌های بافته‌شده از پلی‌استر بسیار انعطاف‌پذیر هستند که همین نکته، امکان بارگیری و تخلیه اجسام را به روشی آسان و مؤثر فراهم می‌کند. از سوی دیگر، تسمه‌های حمل بار پلی‌استری، تحت‌تأثیر گریس یا روغن قرار نمی‌گیرند که باعث می‌شود دچار هیچ‌گونه مشکل نشوند. استقامت بی‌نظیر تسمه حمل بار پلی‌استری همراه با قابلیت اطمینان و عملکرد پیشرو آنها باعث شده است تا این وسایل از طول عمر بسیار بالایی برخوردار باشند.

یکی از موارد مهم علاوه بر انعطاف‌پذیری، پهنای مناسب تسمه حمل بار است که در هنگام جابه‌جاکردن بارهایی که رنگ یا پولیش شده‌اند و یا احتمال تورفتگی در آن‌ها وجود دارد، اهمیت پیدا می‌کند. همچنین انعطاف‌پذیری تسمه حمل بار باعث می‌شود تا اپراتور مربوطه با اطمینان بتوانند بار را مهار کند.

انعطاف‌پذیری تسمه حمل بار؛ عامل مهم در انتخاب این تجهیز

در این مطلب به اهمیت انعطاف‌پذیری تسمه حمل بار اشاره کردیم. این تسمه‌های سبک‌وزن، موارد کاربرد متعددی دارند و شما می‌توانید برای جابه‌جاکردن انواع اجسام با خیالی آسوده از آنها استفاده کنید. در پایان باید گفت که تسمه‌های حمل بار محبوب‌ترین نوع تسمه به شمار می‌روند و ویژگی‌های کششی و انعطاف‌پذیری آنها باعث به حداقل رسیدن مشکلات مربوط به ضربه در زمان بارگیری و تخلیه می‌شود.

استحکام بلت تولیدکننده انواع تسمه حمل بار پلی‌استر مقاوم در ایران است. ما در استحکام بلت باعرضه تسمه‌های بار کاملاً انعطاف‌پذیر با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به شما کمک می‌کنیم تا برای حمل بار تا وزن ۶۰ تن از ایمنی کامل برخوردار شوید.

سؤالات متداول

تسمه حمل بار چه مزایایی دارد؟

از میان مزایای تسمه حمل بار می‌توان به قابلیت کششی مناسب، مقاومت در برابر پوسیدگی، مقاومت بسیار بالا، قیمت مقرون‌به‌صرفه، قدرت تحمل وزن بالا، انعطاف‌پذیری بالا، ایجاد دسترسی آسان برای انجام کار، نارسانا بودن، برخورداری از نرمی و پهنای مناسب و واردکردن آسیب کمتر به بارهای حساس و همچنین پیچ‌خوردگی و تاب‌خوردگی کمتر اشاره کرد.

اهمیت انعطاف‌پذیری تسمه حمل بار چیست؟

تسمه‌های بافته‌شده از پلی‌استر بسیار انعطاف‌پذیر هستند که همین نکته، امکان بارگیری و تخلیه اجسام را به روشی آسان و مؤثر و بدون خطر پارگی فراهم می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user