تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
3 مرداد 1403

بهترین تسمه جرثقیل برای حمل بارهای سنگین + نکات و مزایای استفاده از تسمه جرثقیل

تسمه جرثقیل؛ بهترین انتخاب برای حمل بارهای سنگین

یکی از چالش‌هایی که افراد در اجرای پروژه‌های ساختمانی و صنعتی همواره با آن روبرو هستند، حمل بارهای سنگین است. برای انجام دادن این کار ماشین‌آلات و تجهیزات گوناگونی وجود دارند که می‌توان ازآن‌ها استفاده کرد. یکی از محبوب‌ترین تجهیزات در این زمینه تسمه حمل بار است. این تسمه‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که می‌توان از آن‌ها برای جابه‌جایی انواع بارهای سنگین استفاده کرد. به همین دلیل در این مطلب از استحکام بلت به بررسی بهترین تسمه جرثقیل برای حمل بارهای سنگین می‌پردازیم.

تسمه جرثقیل چیست؟

تسمه‌ در حقیقتی یک طناب تخت بافته شده از الیاف است و می‌توان از آن برای حمل بار استفاده کرد. در فرآیند تولید تسمه از انواع الیاف استفاده می‌شود که به صورت فشرده و مستحکم بافته می‌شوند تا در برابر فشار وزن اجسام مقاومت خوبی از خود نشان بدهند؛ در ساختار تسمه از فلزات استفاده نمی‌شود و به همین دلیل، آن‌ها وزنی بسیار سبک دارند. این مساله همچنین از ایجاد خط و خش روی اجسام در هنگام استفاده از تسمه جرثقیل جلوگیری می‌کند.

انواع تسمه جرثقیل برای حمل بارهای سنگین

در پاسخ به سوال بهترین تسمه جرثقیل برای حمل بارهای سنگین کدام است؟ باید بگوییم تسمه‌ها در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند و باید با توجه به وزن بار مورد نظر از میان آن‌ها یکی را برای استفاده انتخاب کنید. در ادامه با انواع تسمه‌های جرثقیل برای حمل بارهای سنگین آشنا می‌شویم.

تسمه پلی‌استر چهارلایه

از تسمه‌ها در صنایع برای جابه‌جایی اجسام سنگین استفاده می‌شود. یکی از تسمه‌های حمل بار که ظرفیت وزنی بسیار بالایی دارد، تسمه چهارلایه است که می‌توان از آن برای لیفت اجسام تا 60 تن استفاده کرد. از این مدل تسمه در صنعت برای جابه‌جایی اجسام فوق سنگین مانند کشتی، قایق‌های ماهیگیری و حتی هواپیما استفاده می‌شود. خاصیت چندلایه بودن این تسمه‌ها باعث می‌شود تا در برابر فشارهای وزنی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان بدهند.

تسمه نایلون دولایه

یکی دیگر از مقاوم‌ترین تسمه‌های موجود در بازار تسمه‌های نایلونی دولایه هستند. استحکام بالا و انعطاف‌پذیری مناسب این مدل تسمه‌ها موجب می‌شود تا بتوان از آن‌ها برای حمل بارهای سنگین استفاده کرد؛ همچنین الیاف به‌کاررفته در این مدل تسمه در برابر خوردگی از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد و خطرات احتمالی ناشی از بریده شدن تسمه را کاهش می‌دهد. از این مدل تسمه می‌توان برای حمل اجسام تا وزن 12 تن استفاده کرد.

تسمه پلی‌پروپیلن

یکی از بهترین الیاف‌ها در ساخت تسمه جرثقیل برای حمل بارهای سنگین، پلی‌پروپیلن است. پلی‌پروپیلن از مقاومت سایشی مطلوبی برخوردار است و در برابر عوامل فرسایشی از خود مقاومت نشان می‌دهد. تسمه پلی‌پروپیلن همچنین در برابر شعله آتش نیز مقاومت خوبی دارد و به‌آسانی مشتعل نمی‌شود. قیمت مناسب و مقاومت بالای این مدل از تسمه‌های جرثقیل، آن را به یکی از محبوب‌ترین تجهیزات حمل بار تبدیل می‌کند. از این تسمه می‌توان برای حمل بار تا وزن 8 تن استفاده کرد.

مزایای بهترین تسمه جرثقیل برای حمل بارهای سنگین

بهتر است برای شناخت بهتر تسمه‌های حمل بار با مزایای آن‌ها آشنا شوید. در محیط‌های صنعتی مختلف به‌جای استفاده از زنجیر و سیم‌بکسل از انواع تسمه حمل بار استفاده می‌شود. اما دلیل این انتخاب چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که تسمه‌های حمل بار مزایای فراوانی دارند که موجب برتری آن‌ها نسبت به سیم‌بکسل می‌شود. در ادامه به معرفی مزایای بهترین تسمه جرثقیل برای حمل بارهای سنگین می‌پردازیم.

وزن کمتر

تسمه‌های حمل بار نسبت به سیم‌بکسل و زنجیر وزن کمتری دارند و همین مسئله باعث می‌شود تا حمل‌ونقل آن‌ها آسان‌تر شود. یک تسمه حمل بار را می‌توان به‌راحتی و با دست‌خالی جا‌به‌جا کرد. همچنین سبک بودن تسمه باعث می‌شود تا فشار کمتری به جرثقیل و لیفتراک در هنگام استفاده از آن‌ها وارد شود.

انعطاف‌پذیری بالا

باتوجه‌به این که در ساخت تسمه‌های حمل بار از الیاف استفاده می‌شود، انعطاف‌پذیری آن‌ها بسیار بالا است و می‌توان از آن‌ها به‌آسانی برای مهارکردن بارهای سبک‌وسنگین استفاده کرد. این ویژگی همچنین باعث می‌شود تا در هنگام جابه‌جایی به بارها فشار کم‌تری وارد شود.

قابلیت شست‌وشو

یکی دیگر از مزایای استفاده از تسمه حمل بار، قابلیت شست‌وشوی آن‌ها است. در جابه‌جایی بارهای حساس باید به پاکیزگی تجهیزات مورداستفاده توجه کرد؛ به همین علت استفاده از تسمه حمل بار می‌تواند انتخاب مناسبی باشد، زیرا به‌آسانی می‌توان تسمه‌ها را شست‌وشو داد.

نکات استفاده از بهترین تسمه جرثقیل برای حمل بارهای سنگین

در هنگام استفاده از تسمه جرثقیل برای حمل بار باید به یک سری نکات توجه کنید تا فرایند لیفتینگ به‌درستی انجام شود. عدم رعایت اصول حمل بار می‌تواند منجر به رخ‌دادن آسیب‌های غیرقابل‌جبران جانی و مالی شود.

برخی از نکات استفاده از بهترین تسمه جرثقیل برای حمل بارهای سنگین عبارت‌اند از:

  • انتخاب تسمه مناسب: حتماً از تسمه‌ای استفاده کنید که حداکثر ظرفیت حمل بار آن از وزن بار موردنظرتان بیشتر باشد
  • طول مناسب تسمه: بهترین تسمه جرثقیل برای حمل بارهای سنگین باید به از طول مناسبی برخوردار باشد تا بتوان آن را به طور کامل به‌دور بار پیچید
  • عرض مناسب: یک تسمه مناسب باید به میزان کافی عریض باشد تا به بار در هنگام جابه‌جایی فشار کم‌تری وارد شود
  • اتصال صحیح: باید تسمه را با استفاده از تجهیزات مناسب به بار متصل کنید تا در هنگام لیفت مشکلی رخ ندهد

استحکام بلت؛ تولیدکننده بهترین تسمه جرثقیل برای حمل بارهای سنگین

شرکت استحکام بلت، یکی از بهترین تولیدکنندگان تجهیزات حمل بار در کشور است که انواع تسمه جرثقیل برای حمل بارهای سنگین را به فروش می‌رساند. تمامی تجهیزات تولید شده توسط استحکام بلت دارای گواهی استاندارد جهانی هستند و شما می‌توانید با خیال راحت از میان آن‌ها محصول موردنیاز خود برای خرید را انتخاب کنید. متخصصان ما در مجموعه استحکام بلت آماده هستند تا به‌تمامی سؤالات شما در زمینه خرید تجهیزات حمل بار پاسخ بدهند. سفارش‌های شما در سریع‌ترین زمان ممکن برایتان ارسال خواهند شد.

سؤالات متداول

طول استاندارد تسمه جرثقیل برای حمل بار چقدر است؟

طول تسمه جرثقیل باید به‌اندازه‌ای باشد که به طور کامل به‌دور بار پیچیده شود تا از سقوط و آسیب‌دیدن اجسام جلوگیری کند.

برای جابه‌جایی اجسام سنگین تا 12 تن از کدام تسمه جرثقیل استفاده کنیم؟

برای حمل بار تا وزن 12 تن میی‌توانید از تسمه‌های دولایه استفاده کنید، زیرا مقاومت آن‌ها در برابر فشار و وزن بار نسبت به مدل‌های مشابه تک لایه بیشتر است.

روش درست نگهداری از تسمه جرثقیل چگونه است؟

بهترین روش نگهداری از تسمه جرثقیل برای حمل بارهای سنگین، آویزان کردن آن بر روی قلاب است؛ زیرا قراردادن تسمه روی زمین می‌تواند باعث خم‌شدن و آسیب به الیاف آن شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user