تماس فوری با ما : 09131187390
estehkam-logo
estehkam-logo
detail-blog
9 خرداد 1403

تسمه جرثقیل دستی زنجیری

تسمه جرثقیل دستی زنجیری: راهکاری ایمن و کارآمد برای حمل بار در سوله‌ها

هنگامی که شرایط اجازه ندهد و یا وزن اجسام در حدی باشد که نیاز نداشته باشیم که از دیگر جرثقیل‌ها استفاده کنیم از تسمه جرثقیل‌های دستی زنجیری استفاده می‌کنیم.گاهی اوقات فضا برای مانور جرثقیل‌های تاور کرین و سیار مناسب وجود ندارد و یا نیاز به عکس‌العمل سریع و سرعت عمل بالا در جابه‌جایی‌ها است؛ علاوه بر این موارد گاهی استفاده از تسمه جرثقیل‌های دیگر هزینه‌های بالایی دارند که به‌صرفه نیست. استفاده از تسمه جرثقیل‌های دستی مناسب‌ترند.

شرکت‌های بسیاری در زمینه‌ی جرثقیل‌های دستی فعالیت دارند که یکی از این شرکت‌ها بازرگانی استحکام بلت بوده که جرثقیل‌های دستی زنجیری ایمن و کارآمد و باکیفیت بالا را به سازمان‌ها و صنایع معتبر عرضه می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد جرثقیل دستی زنجیری که راهکاری ایمن و کارآمد برای حمل بار در سوله‌ها است، بیشتر توضیح دهیم.

تسمه جرثقیل دستی زنجیری: راهکاری ایمن و کارآمد برای حمل بار در سوله‌ها

تسمه جرثقیل دستی زنجیری چیست؟

تسمه جرثقیل دستی زنجیری یک قسمت اساسی از جرثقیل است که برای حمل بار استفاده می‌شود. این تسمه عموماً از جنس زنجیر بوده و به‌وسیله موتور یا دستی به حرکت درمی‌آید. وظیفه تسمه جرثقیل دستی زنجیری انتقال قدرت از موتور به مکانیزم جرثقیل برای بالا و پایین کردن بار است. این تسمه به دلیل استحکام و پایداری زیاد خود، به‌عنوان یک راهکار ایمن و کارآمد برای حمل بار در سوله‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

جرثقیل دستی زنجیری نوعی جرثقیل با مکانیزم ساده و کاربرد آسان برای حمل و جابه‌جایی بار است که از فولادهای مقاوم و بادوام در گرید بالا ساخته شده‌اند. این جرثقیل‌های دستی از ایمنی بسیار بالایی در بالاکشیدن بارها با مقادیر قابل‌توجه برخوردار هستند که از دو نوع حلقه زنجیر تشکیل می‌شوند.

ویژگی های تسمه جرثقیل دستی زنجیری

  • تسمه جرثقیل دستی زنجیری یک قسمت اساسی از جرثقیل دستی زنجیری است که برای حمل و جابه‌جایی بارها در صنایع مختلف استفاده می‌شود.
  • این تسمه‌ها از جنس فولادی یا آلیاژ آلومینیوم با استحکام بالا تولید می‌شوند.
  • تسمه جرثقیل دستی زنجیری بر روی چرخش گرهای جرثقیل نصب شده و با کمک موتور و سیستم زنجیری، بارها را بالا و پایین می‌کشد.
  • این تسمه‌ها برای انتقال بارهای سنگین و حساس به‌سرعت و دقت بالا طراحی شده‌اند.
  • استفاده از تسمه جرثقیل دستی زنجیری به‌عنوان یک راهکار ایمن و کارآمد برای جابه‌جایی بارها در صنایع مختلف توصیه می‌شود.
  • این تسمه‌ها از جنس زنجیر فلزی ساخته شده‌اند که بر روی چرخ‌های جرثقیل حرکت می‌کنند.
  • تسمه جرثقیل دستی زنجیری به‌وسیله دسته جرثقیل کنترل می‌شود و با کشیدن یا پایین آوردن دسته، بار بالا یا پایین می‌رود.
  • این تسمه‌ها برای حمل بار در سوله‌ها، کارگاه‌ها، انبارها و محیط‌های صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرند.
  • تسمه جرثقیل دستی زنجیری از جرثقیل‌هایی با ظرفیت‌های مختلف استفاده می‌شود که بسته به نیاز، می‌تواند بارهای سنگین تا سبک را حمل کند
  • تسمه جرثقیل دستی زنجیری به دلیل ساختار ساده، عملکرد قوی و قابل‌اعتماد، انعطاف‌پذیری بالا و هزینه مناسب، انتخاب مناسبی برای حمل بار در سوله‌ها و محیط‌های صنعتی مختلف است.

اجزای تشکیل‌دهنده تسمه جرثقیل دستی زنجیری

تسمه جرثقیل‌های دستی زنجیری از جمله ابزارهایی هستند که به‌وفور در سوله‌ها، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، ساختمان‌سازی و … مورداستفاده گسترده قرار می‌گیرند. اجزا و مکانیزم ساده و قابل‌درک و استفاده راحت و از همه مهم‌تر قیمت مناسب همگی از دلایل استفاده مکرر از این ابزار هستند.

جرثقیل‌های دستی زنجیری به علت مکانیکی بودن و عدم نیاز به جریان برق، به‌سادگی و با استفاده از زنجیر و قلاب‌هایی که در آن تهیه شده مثل یک اهرم عمل می‌کند و می‌تواند با واردکردن نیروی کوچک، تا صد برابر آن را به بار وارد کرده و از همین طریق قادر است که باعث جابه‌جایی بارهایی تا چندین تن شود.

مدت‌زمان انجام فرایند باربرداری و حمل بار در سوله‌ها به علت داشتن طراحی ساده و سهولت استفاده بسیار سریع است و در زمان تا حد زیادی صرفه‌جویی می‌شود. در حالت کلی تمام جرثقیل‌های دستی زنجیری موجود از اجزا و قطعات مشابه و عملکرد یکسان تشکیل شده که در سه بخش مجزا گنجانده شده‌اند که شامل موارد زیر است:

  1. زنجیر
  2. قلاب
  3. مکانیزم بالابر

از بخش‌های مکمل که عموماً در جرثقیل‌های دستی به چشم می‌خورد می‌توان به گیربکس و چرخ‌دنده‌ها اشاره کرد. این 3 بخش در تمامی جرثقیل‌های دستی یکسان هستند و درک نحوه عملکرد آن نیز ساده است.

در مجموع، وجود تک‌به‌تک این اتصالات در کنار هم است که منجر به ایجاد جرثقیل دستی زنجیری و استفاده از آن در سوله‌ها و همچنین توانایی کار و حمل بار می‌شود. تسمه جرثقیل دستی زنجیری یک راهکار ایمن و کارآمد برای حمل بار در سوله‌ها است. این تسمه‌ها با استفاده از زنجیرهای قوی و محکم به محموله متصل می‌شوند و با کمک جرثقیل دستی به‌راحتی و ایمنی حمل‌ونقل بار انجام می‌شود.

اجزای تشکیل‌دهنده تسمه جرثقیل دستی زنجیری

استفاده از تسمه جرثقیل دستی زنجیری برای حمل بار در سوله‌ها

استفاده از تسمه جرثقیل دستی زنجیری در سوله‌ها دارای مزایای زیر است:

  • ایمنی: تسمه‌های جرثقیل دستی زنجیری دارای قدرت و مقاومت بالا هستند که از احتمال شکستن یا آسیب‌دیدن در حین حمل بار جلوگیری می‌کند.
  • کارآمدی: با استفاده از تسمه جرثقیل دستی زنجیری، بارها به‌سرعت و به‌صورت مؤثر از یک نقطه‌به‌نقطه دیگر منتقل می‌شوند.
  • سهولت استفاده: این تسمه‌ها با طراحی ساده و استفاده آسان، به کاربران اجازه می‌دهند بارها را به‌راحتی و بدون دشواری حمل کنند.
  • قابلیت تنظیم: تسمه جرثقیل دستی زنجیری دارای طول قابل‌تنظیم است که به کاربران اجازه می‌دهد بارها با انواع اندازه‌ها و اوزان مختلف را به‌راحتی حمل کنند.

بااین‌وجود، قبل از استفاده از تسمه جرثقیل دستی زنجیری، بهتر است که کاربران آموزش‌های لازم را دریافت کرده و از ابزار به‌درستی استفاده کنند تا حوادث و آسیب‌های ناشی از نادرستی در حمل بار پیشگیری کنند.

ویژگی‌های تسمه جرثقیل‌های دستی زنجیری برای استفاده در سوله‌ها

  • دارای دو عدد زنجیر که یکی گرید فولاد بالا و دیگری جنس آهن گرید پایین و گالوانیزه است.
  • زنجیر بار با استفاده از قلاب و دیگر اتصالات به بار متصل می‌شود.
  • زنجیر بار آن از جنس گرید فولادی بالا که معمولاً G80 است، تولید می‌شود.
  • زنجیر دستی آن از جنس آهن که معمولاً با آبکاری گالوانیزه گرم است، تولید می‌شود.
  • در داخل بلوک این جرثقیل‌ها دو چرنده اسپرکت بر دو محور وجود دارد.
  • چرخنده‌ی با قطرکم تر به زنجیر بار متصل است.
  • بعضی از تسمه جرثقیل‌های دستی نوع بوش دار و بعضی از آن‌ها از نوع بلبرینگ دارمی باشند. جرثقیل‌های دستی نوع بلبرینگ دار طول عمر بالایی دارد و قیمت آن بالاتر است و روان‌تر کار می‌کند.
  • بدنه‌ی خارجی جرثقیل‌های دستی از جنس آلومینیوم یا آلیاژ آلومینیوم با سختی بالا است.
  • بدنه خارجی این تسمه جرثقیل‌ها وزن سبک است که نقش خاصی در کارکرد جرثقیل ندارد و برای جلوگیری از ورود گردوغبار است.

استحکام بلت؛ ارائه‌دهنده انواع تسمه حمل بار و تسمه جرثقیل دستی زنجیری

خرید محصول باکیفیت مخصوصاً به‌صورت آنلاین همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی مشتریان بوده است. فروشگاه اینترنتی استحکام بلت با داشتن متخصصین ماهر در حوزه فروش انواع تسمه حمل بار و تسمه جرثقیل دستی زنجیری که راهکاری ایمن و کارآمد برای حمل بار در سوله‌ها هستند، از مشاوره تخصصی در این موارد تا انتخاب و خرید نهایی همراه شما مشتریان عزیز خواهد بود. برای دریافت مشاوره رایگان و خرید با شماره های موجود در سایت ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت استحکام تمام روزهای هفته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. شما میتوانید از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های مجازی، با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت استحکام می باشد

طراحی و توسعه توسط : نتواریوم

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user